Jetfly i Skien mistet glassruta

HansL

Newcomer
Ved starten av den siste oppvisningen i Skien idag under flyshowet på Geiteryggen, mistet det ene jetflyet, LN-ADA glassruta i lufta, flyet landet like etter uten problemer, men nå er det ut i skogen å lete...

Bildet er tatt like etter landing.

Attachments

• IMG_2177.jpg
    IMG_2177.jpg
    64.7 KB · Views: 705
Så det rett etter take-off! Mamma trodde det var et prosjektil som ble skutt ut, men vi skjønte jo det ikke var det da det landet som en cabriolet!

Husker jeg helt feil hvis jeg sier at en av Dolphinene har hatt et problem med canopyen tidligere også? Klarer ikke i farta å huske hva det var dog...

Jeg hadde kamera med 400mm objektiv påmontert, men av en eller anne grunn tok jeg ikke noe bilder, men så kun på glasset som falt ned. Var vel så overraska at jeg ikke fikk trykt av. Men det gikk heldigvis bra ingen skadet. Kommer med cabriolet bilder senere.

Enda et uhell under dagens flydag: En av Tiger Moth'ene takset inn i et skilt og fikk skadet vingen: :cry:

uhellTigerMoth.jpg

Ved starten av den siste oppvisningen i Skien idag under flyshowet på Geiteryggen, mistet det ene jetflyet, LN-ADA glassruta i lufta, flyet landet like etter uten problemer, men nå er det ut i skogen å lete...

Bildet er tatt like etter landing.

Slik så LN-ADA ut da det var skjøvet ut og stod klart for oppstart:

LN-ADA_komplett.jpg

Husker jeg helt feil hvis jeg sier at en av Dolphinene har hatt et problem med canopyen tidligere også? Klarer ikke i farta å huske hva det var dog...

Var det ikke i fjor eller for noen år siden at canopyen til backsetet ikke var låst fast, og sklei opp under takeoff?

Back