JetBlue oppgraderer kabinen - med F-seter innenriks

Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

AA skulle iallefall ha 25 lapper i business da jeg sjekket prisene på LAX-JFK-LAX i slutten av februar, så betalingsviljen er åpenbart til stede på strekningen.

For ikke å snakke om 43000 på First.
 
Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

For ikke å snakke om 43000 på First.

43 000 for first er mindre sjokkerende enn 25 i biz synes jeg. Spesielt tatt i betraktning at BA skulle ha 16 000 for en CW-billett OSL-LAX return, mens de forlangte rundt 60 000 for en billett i first.
 
Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

Er jo artig å se at AA kommer unna med 102 seter i en A321, kontra f.eks Thomas Cook med 211 seter. Er selvfølgelig forskjellige markeder, men som sagt artig å se likevel! ;-)
 
Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

43 000 for first er mindre sjokkerende enn 25 i biz synes jeg. Spesielt tatt i betraktning at BA skulle ha 16 000 for en CW-billett OSL-LAX return, mens de forlangte rundt 60 000 for en billett i first.

Nå er vel ikke 16k hos BA vanlig pris, men tilbud. Std er ca 24k uten flex. Så prisene henger på greip de.

Ser fin ut den kabinen der.
 
Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

Trodde Jetblue var en LCC, men dette ser da bedre ut enn det meste jeg har sett fra nettverksselskaper.

JetBlue anser iallefall ikke seg selv som en LCC, tvertimot. Dette er å finne i deres 2012-årsrapport:

Low-Cost Airlines. Low-cost carriers view their service as a commodity with the belief that their customers will select the airline offering the lowest fare in a given market. We are able to compete well against low-cost airlines because we do not view ourselves as purely a commodity, and neither do our customers. We believe, and our historical experience reflects, our customers prefer a superior level of service and in-flight amenities. Further, they are willing to pay a premium over a low-cost airline’s product. Unlike low-cost airlines, we do not try to maintain the lowest costs in the industry. Rather, we strive to achieve sustainable costs to support profitable growth with competitive fares. This approach results in a markedly better product than the low-cost airlines.

Dette strider sikkert mot det økonomene her på forumet samt "eksperter" i norsk media hevder: nemlig at alle kunder velger selskap utelukkende på pris, slik at kun de med lavest kostnader overlever. Samtidig har JetBlue vokst seg fra 0-150 fly på 14 år, og ekspanderer stadig. De har/hadde (?) verdens største A320-flåte og har tjent gode penger de senere årene. Når det er sagt er selvsagt akkurat denne F-klassen i et eget segment. Men selv på vanlige ruter kjører JetBlue med 150 seter i A320, mot 180 som er maks. De tilbyr også DirecTV, gratis snacks og drikke, etc.
 
Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

JFK-LAX/SFO er jo også et litt spesielt og til dels betalingsvillig marked, som nå JetBlue her prøver å få endel av. AA sine maskiner er jo nevnt og UA har jo i flere år fløyet strekning med sine 757 P.S. maskiner med en konfigurasjon ala hva nå AA nettopp har kommet med
 
Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

Dette strider sikkert mot det økonomene her på forumet samt "eksperter" i norsk media hevder: nemlig at alle kunder velger selskap utelukkende på pris, slik at kun de med lavest kostnader overlever. Samtidig har JetBlue vokst seg fra 0-150 fly på 14 år, og ekspanderer stadig. De har/hadde (?) verdens største A320-flåte og har tjent gode penger de senere årene. Når det er sagt er selvsagt akkurat denne F-klassen i et eget segment. Men selv på vanlige ruter kjører JetBlue med 150 seter i A320, mot 180 som er maks. De tilbyr også DirecTV, gratis snacks og drikke, etc.

Jeg er ikke sikker på hvor mange økonomer her inne som sier at folk utelukkende velger selskap basert på pris. At pris er viktig for mange er nok utvilsomt riktig, og om produktet oppfattes som tilstrekkelig likt så blir selvsagt pris viktigere. Da er det alfa og omega at kostnadene ikke er for mye høyere enn konkurrentenes kostnader.

Det er vel spesielt på dette med oppfatningen av produktet som er avgjørende, og få er villige til å betale mer enn konkurrentenes priser hvis produktet ikke oppfattes å være tilstrekkelig mye bedre. Klarer man å differensiere sitt produkt fra konkurrentenes som øker folks betalingsvilje så kan man selvsagt ha både høyere priser og høyere kostnader enn konkurrentene.
 
Last edited:
Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

JFK-LAX/SFO er jo også et litt spesielt og til dels betalingsvillig marked, som nå JetBlue her prøver å få endel av. AA sine maskiner er jo nevnt og UA har jo i flere år fløyet strekning med sine 757 P.S. maskiner med en konfigurasjon ala hva nå AA nettopp har kommet med

AA har ikke nettopp kommet med denne konfigurasjonen. De har flydd i åresvis med den på B762. Det som er nytt nå er at de bytter ut disse B762 med nye A321 med omtrent samme innredning.
 
Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

Nå er vel ikke 16k hos BA vanlig pris, men tilbud. Std er ca 24k uten flex. Så prisene henger på greip de.

Ser fin ut den kabinen der.
24k kontra 60k er fortsatt en... ganske så stor forskjell. Forskjellen på CW og F er ikke så stor, lol.
Jeg hadde iallefall aldri betalt full pris for F. Oppgradering med Avios derimot er en annen sak.
 
Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

AA har ikke nettopp kommet med denne konfigurasjonen. De har flydd i åresvis med den på B762. Det som er nytt nå er at de bytter ut disse B762 med nye A321 med omtrent samme innredning.
Det nye nå hos AA er vel at det er installert liggeseter både i first og business?
De nye kabinene ser iallefall ganske så snasne ut.
 
Re: jetBlue oppgraderer kabinen - med F-seter innenriks

Når begynner Jetblue å fly med denne configen? Klarer ikke å finne denne på noen av flightene fra JFK til LAX, når jeg sjekker akutelle datoer i april.
 
Re: jetBlue oppgraderer kabinen - med F-seter innenriks

Når begynner Jetblue å fly med denne configen? Klarer ikke å finne denne på noen av flightene fra JFK til LAX, når jeg sjekker akutelle datoer i april.

Starer i juni
 
Re: jetBlue oppgraderer kabinen - med F-seter innenriks

Og superlavpris Allegiant følger etter og kommer med muligheter for større seter i deres 757ere

http://www.insidesocal.com/aviation...add-six-first-class-style-seats-to-757-fleet/
The airline is installing six first class-style seats on its fleet of six Boeing 757s, which mainly fly to Hawaii from Western U.S. cities. There will be four seats at the first door to the plane — called 1L — and two more seats at the second door, called 2L. All you’ll get is a bigger seat. There will be no first class catering or any other fancy amenities.
 
Re: jetBlue oppgraderer kabinen - med F-seter innenriks

Ser ut som dette konseptet faktisk var en suksess og nå venter de på og innføre det på langt flere transcontinentale ruter enn bare SFO/LAX til New York (og BOS som har fått Mint service i ettertid)

http://www.businesswire.com/news/home/20160412005481/en/</a
The new city parings will add JetBlue’s Mint service to seven transcontinental routes between:
• Fort Lauderdale-Hollywood and Los Angeles (LAX)
• Fort Lauderdale-Hollywood and San Francisco
• Las Vegas and New York (JFK)
• San Diego and New York (JFK)
• San Diego and Boston
• Seattle and New York (JFK)
• Seattle and Boston

JB_MintMap_Release%E2%80%932_%281%29.jpg
 
Jøsses... det er tøft. Har forsøkt booke Mint noen ganger men det har vært svært vanskelig å finne flighter
 
Back
Top