JET2 - erfaringer?

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Vi flytter til Storbritannia til høsten, og funderer på å ta en kjapp tur til Italia (Cinque Terre er målet, og Pisa er da nærmeste flyplass). JET2 flyr direkte fra MAN, men jeg synes å huske at de var på en liste hos EU angående vedlikeholdsproblemer (en "overvåkningsliste", eller noe slikt). Er det noen som har noen tanker å det selskapet? OK å fly med?

Jeg har fløjet med dem fra Leeds til Nice for 5-6 år siden og det var helt ok. Ikke noget specielt, men flyene var pæne og rene - personalet virkede voksent, erfarent og kompetent. Havde i samme periode en tur med easyJet fra Nice til Stansted og her vil jeg vurdere Jet2, som hakket bedre end easyJet, men heller ikke meget mere.

Der kan selvsagt være sket meget med selskabet siden...

Jet2 har i alle fall noe helt enormt med gamle fly - gjennomsnittsalderen på flyene er 22 år. Flertallet av maskinene må vel ha hatt minst et halvt dusin operatører. Når det er sagt, så kan de vel ha et helt greit produkt om billetten er billig.

Da er tur booket med Jet2 fra MAN til PSA i august. Men du verden for en kronglete prosess for å få booket billett... Det gjør jeg kun på nytt om billettene er veldig billig. Det var pop-up vinduer en masse. Startet bookingene med å bestille t/r, og siden reisen var på 7 dager eller mer kom spørsmålet: "we see that you have booked a trip of 7 days or more. Are you sure that you have booked enough bags?" osv. Jeg kjente irritasjonen stige i takt med antall ekstrarunder.... Heldigvis ble utreisen en relativt billig affære, så da går det greit.:) DY sin booking dialog er jo noe helt annet og direkte oversiktlig i forhold.

Jeg fant imidlertid fort ut at retur med BA via LHR fristet mer, og kostet like lite som direkte med Jet2, så da ble det heller senere avreise fra PSA og en dag ekstra på stranden i Monterosso. Transfer på LHR5 er vel også nokså uproblematisk.

"we see that you have booked a trip of 7 days or more. Are you sure that you have booked enough bags?"

hehehehe.

"We can see you're bringing your wife, surely you need more bags"
"We can see your wife behind you, book more bags"
"We can sense you hestiated, please reconsider"

I can imagine the future :colgate:

hehehehe.

"We can see you're bringing your wife, surely you need more bags"
"We can see your wife behind you, book more bags"
"We can sense you hestiated, please reconsider"

I can imagine the future :colgate:

Det var litt på det viset, ja....:)

Vi får nå se hvordan flyturen blir, men det går nok helst bra. Vi bestilt ikke deres måltid som reklameres på følgende vis: "...meal include a scrumptious starter, a magnificent main and a delicious dessert". Jeg tror jeg heller sparer meg til en av de fabelaktige restaurantene i Monterosso... Heller ikke inflight entertainment, forsikring, eller seating med extra legroom. Vi kunne fått to ekstra bags og kun betalt for en, men slo ikke til på det tilbudet....:) Det var sikkert også noe mer vi kunne kjøpe...

Back