Jet Time på SAS inrikes

Re: JetTime på SAS inrikes

Jo, det har de helt sikkert. Men neppe annet enn spesifikke flytyper, da flåterotasjonen har gjort at alle ikke flytyper har vært nye samtidig. Dette er vanskelig for et selskap med mixed fleet, da man jo tross alt må prøve å spre investeringene. DY er i en vekstfase, så de er ikke i denne fasen ennå ..

Har SAS aldri brukt det at de har nye fly i sin kommunikasjon/reklame?

Vidar

Visst...nya flyg på G har SAS säkerligen gjort reklam för.
Däremot inte att det skulle vara främst 737 NG.
Tvärt om tycker iaf jag SAS helst pratar om sina beställda Airbus A320NEO & A350XWB ;)

Det var den här skrivningen, bland annat, som föranledde min retoriska fråga:
"On 26 October 2013, SAS retired its last MD80 in traffic. At the end of the first quarter 2014, SAS will have a pure Next Generation fleet...."

"On 26 October 2013, SAS retired its last MD80 in traffic. At the end of the first quarter 2014, SAS will have a pure Next Generation fleet...."

Dette et en uttalelse i en finansrspport om hvilke fly SAS eier/drifter selv. Den sier ikke noe om hvilke fly som blir tilbudt kunde.

Beror på vad man menar med "Next generation". Jämför man med med Md80 så så är väl både A320 och A330/A340 "next generation", min poäng är att utrycket "next generation" inte nödvändigtvis behöver betyda "Boeing 737 next generation"

Back