Jet Time goes cargo

Re: Jettime Cargo

Det har vært en del problemer med sertifisering av Combi-fraktere etter 2001. Alaska hadde stor suksess med bruken av sine 737-200-combier i Alaska og mellom Alaska og Seattle. Da disse skulle pensjoneres, ville man bruke -400, men FAA ville ikke godkjenne annet enn en fast konfigurasjon med fast vegg mellom cargo og pax. Dette ga Alaska hodebry, da nøkkelen til suksesss var config-fleksibiliteten. De konfigurerte et par maskiner slik, men jeg tror de er gjort om till fullfraktere nå. Det var vanskelig å få lønnsomhet med den faste konfigurasjonen. Regner med at jetTime kanskje har møtt de samme utfordringene.
 
Re: Jettime Cargo

Det har vært en del problemer med sertifisering av Combi-fraktere etter 2001. Alaska hadde stor suksess med bruken av sine 737-200-combier i Alaska og mellom Alaska og Seattle. Da disse skulle pensjoneres, ville man bruke -400, men FAA ville ikke godkjenne annet enn en fast konfigurasjon med fast vegg mellom cargo og pax. Dette ga Alaska hodebry, da nøkkelen til suksesss var config-fleksibiliteten. De konfigurerte et par maskiner slik, men jeg tror de er gjort om till fullfraktere nå. Det var vanskelig å få lønnsomhet med den faste konfigurasjonen. Regner med at jetTime kanskje har møtt de samme utfordringene.

Kanske du har ret MOW, de tal Jeg har hørt er at Pax trafik har udgjort 80 pct. Af trafikken på qc'erne
 
Re: Jettime Cargo

QC er en litt annen sak, men det kan være relatert til at de ønsker Combi-bruk også .. Men uten fast kontrakt er QC også en dyr operasjon og ..
 
Re: Jettime Cargo

Nyttelasten har vel også en tendens til å reduseres på QC maskiner i forhold til rene cargo eller pax. Det er nok endel av regnestykket.
 
Re: Jettime Cargo

Hvis QC maskinerne havde Sky interiør ville Bins så stadig forhindre brug af standard containere?
Hvis nej, vil man så evt kunne sætte Sky interiør i "gamle" 737QC'ere?
 
Re: Jettime Cargo

Igjen - de snakker om elementer.

The Sky Interior cannot be retrofitted onto existing aircraft; however, similar aftermarket packages to simulate the look of the Sky Interior, including similar pivoting overhead bins for existing 737 and 757 aircraft are available from components provider Heath Tecna
 
Re: Jettime Cargo

Flyr disse på vegne av noen fast på OSL nå om dagen? Så en på cargorampen på mandag og kan ikke huske og ha sett dem her før
 
Re: Jettime Cargo

Flyr disse på vegne av noen fast på OSL nå om dagen? Så en på cargorampen på mandag og kan ikke huske og ha sett dem her før

De flyver ikke til Oslo med B737F til vanlig nei.
Denne dagen (20.10) fløy JetTime (OY-JTK) for TNT Airways mellom Liege og Oslo, denne dagen også via Billund og Malmö tilbake...
 
Back
Top