Jeppesen kart digitalt til Ipad?

Fhustad

Newcomer
Jeg har skaffet meg I-pad og er på utkikk etter kart/kartprogram til den, dette for å bruke I-paden som knebrett under VFR-flyvning i Norge. Har skjønt at det er Jeppesen som er tingen. Hvor skaffer man seg lisens/kart digitalt til Ipaden? Har sjekket ut litt på jeppesen sine sider og på appen til Jeppesen, men blir ikke helt klok av det.

Noen inputs/tips/ideer?

Dette er ikke bare bare, Jeppesen har gjort det veldig tungvindt å kjøpe disse kartpakkene.

Appen kan du laste ned gratis; "Jeppesen Mobile FlightDeck" for iPad.

Så må du ha et Jeppview abonnement. Da må du opprette en konto på jeppesen.com, legge inn alt av info, inkludert creditcard info. Så må du ringe Jeppesen i Tyskland for å få dem til å lage en bestilling.. Jeg spurte dem om ikke det var mulig for oss i Norge å bestille alt på nett, men det var vist ikke mulig. Du får alt tilsendt i posten.

Dette er ikke bare bare, Jeppesen har gjort det veldig tungvindt å kjøpe disse kartpakkene.

Så må du ha et Jeppview abonnement. Da må du opprette en konto på jeppesen.com, legge inn alt av info, inkludert creditcard info. Så må du ringe Jeppesen i Tyskland for å få dem til å lage en bestilling.. Jeg spurte dem om ikke det var mulig for oss i Norge å bestille alt på nett, men det var vist ikke mulig. Du får alt tilsendt i posten.
Så hvilke produkt bestiller du, og hva koster det?

Jeg bestilte JeppView for Scandinavia, trenger jeg noe mere for en lang tur får jeg kjøpt et tripkit for dette. Billigste alternativet. Når det gjelder selve bestilling og kjøp så sendte jeg en mail, fikk litt info og veiledning underveis. Bestilte så på mail til samme person og hun ordnet også trekk på mitt MasterCard. Spør om det kjøres noen kampanje eller tilbud JeppView nå, når jeg bestilte betalte jeg 110,- EUR og 70,- EUR påfølgende år .....

Tror jeg kjøpte noe sånt som dette for et par år siden:
http://jeppdirect.jeppesen.com/main/store/product_details.jsp?id=prod590034_ca

Det er VFR charts for hele Europa. Du får tilsendt alt på CD, sammen med et serienummer man kan bruke på ipad. Kan også få bare skandinavia.

Jeg bestilte JeppView for Scandinavia, trenger jeg noe mere for en lang tur får jeg kjøpt et tripkit for dette. Billigste alternativet. Når det gjelder selve bestilling og kjøp så sendte jeg en mail, fikk litt info og veiledning underveis. Bestilte så på mail til samme person og hun ordnet også trekk på mitt MasterCard. Spør om det kjøres noen kampanje eller tilbud JeppView nå, når jeg bestilte betalte jeg 110,- EUR og 70,- EUR påfølgende år .....

Det var billig, det er vel det samme som ovenstående, bare mindre område. Da forstår jeg at det er JeppView man kjøper. Hva med 1:500000 kartene (for Europa f.eks), kan man få dem til Jeppview/Jeppesen FD?

Prisene er justert opp hos Jeppesen siden jeg kjøpte i 2009. Når det gjelder kart utenom Jeppesen sine så bruker jeg "Air Navigation Pro" og kjøper ICAO kart til programmet via App Store. ICAO Norge kart tror jeg kostet kr. 260,- Du kan fint bruke gratis kartene til "Air Navigation Pro", Svensk ICAO kart er ikke kommet enda til "Air Navigation Pro" Har flydd med gratis kartene ...

https://itunes.apple.com/gb/app/air-navigation-pro/id301046057?mt=8

http://www.dixdouze.com/xample/index.php/airnavigation

Back