Jeg, megselv og to kameraer på Fototur i Amrika
Har tenkt på å skrive denne rapporten i over et år nå, og bare utsatt det...så her kommer den.
Jeg hadde lenge hatt lyst til å ta meg en tur til Amrika på spottetur, samtidig som det har fristet å besøke noen flykirkegårder for å se om der er noe «snacs». Det passet ikke å reise sammen med andre, derfor bare booket jeg tur for meg selv.
Los Angeles og Las Vegas var på lista over flyplasser som måtte besøkes og blei dermed innreise- og utreisepunkter.
Siden jeg ville mangle noen flighter for å fornye KL/AF-gull blei reiseruta som følger:
GLA-AMS-LAX
LAX-TUS
LAS-DTW-AMS-GLA
Fikk sjekka inn nå null komma fjopp, vel og merke etter han med 5 bagger var ferdig, fikk komt meg igjennom mølla og komt meg opp i Upper deck lounge, som jeg aldri hadde fått testet det året den hadde vert åpen. Det var en fresh lounge med enkel bevertning, ikke noe mer spesielt å si om den.
06. November 2016, 06.05
KLM
KL 1470 Glasgow – Amsterdam
Business 2A
PH-BXY Boeing 737-800
Som “vanlig” på denne flighten blei det sen pushback for å få oss inn på slottid på Schiphol, kom oss avgårde mot nordøst.
Ikke noe å si på frokosten, laks, kremost og rundsttykker. Som vanlig er der det effektiv service på KLM’sk vis, man veit hva man får.

Vi landet fra sør på 36C, dette må være første gangen jeg lander den veien, på den rullebanen. Vi parkerte omtrent ytterst på ene siden av hesteskoen på D-piren litt før tid, noe som betydde at jeg slapp å stresse med å komme meg over på F-piren for flyet til Los Angeles.
Sola tenkte på å komme frem etter vi hadde landet.
Kom meg til gaten i passe tid, 10 minutter for boarding.
06. november 2016, 09.50
KLM
KL 601 Amstedam – Los Angeles
Business 73K
PH-BFE Boeing 747-400 Combi

PH-BFE Boeing 747-400 KLM Schiphol EHAM 06.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr
Det var litt svært å gå opp trappa til 2. etasje på jumboen, noe jeg har hatt lyst til å gjøre i lang tid. Business-classen i 2. etasjen på 747 med KLM er 2-2 konfigurasjon hvor setene er vinklet en tanke ut imot vinduene, man må fortsatt klatre over naboen om man sitter med vinduet.
Amenity kittet
Likte dette setet godt, kanskje bedre enn både I KL’s 777 og 787 som jeg har fløyet I etterkant (kan også være at dette var «best thing ever» siden det var første gang på long haul biz).
Menyen
Har ikke peiling på vin, men likevel.
Det så lenge ut som jeg skulle få sitte alene på to-seteren helt til ene flyvertinna kom dragende med en Platinumkortholder som fikk seg oppgradering.
Vi pushet noe sent og tok hele veien ut til Poolderbaan før vi satte kursen nord-vestover.
Har tenkt på å skrive denne rapporten i over et år nå, og bare utsatt det...så her kommer den.
Jeg hadde lenge hatt lyst til å ta meg en tur til Amrika på spottetur, samtidig som det har fristet å besøke noen flykirkegårder for å se om der er noe «snacs». Det passet ikke å reise sammen med andre, derfor bare booket jeg tur for meg selv.
Los Angeles og Las Vegas var på lista over flyplasser som måtte besøkes og blei dermed innreise- og utreisepunkter.
Siden jeg ville mangle noen flighter for å fornye KL/AF-gull blei reiseruta som følger:
GLA-AMS-LAX
LAX-TUS
LAS-DTW-AMS-GLA

Fikk sjekka inn nå null komma fjopp, vel og merke etter han med 5 bagger var ferdig, fikk komt meg igjennom mølla og komt meg opp i Upper deck lounge, som jeg aldri hadde fått testet det året den hadde vert åpen. Det var en fresh lounge med enkel bevertning, ikke noe mer spesielt å si om den.




06. November 2016, 06.05
KLM
KL 1470 Glasgow – Amsterdam
Business 2A
PH-BXY Boeing 737-800
Som “vanlig” på denne flighten blei det sen pushback for å få oss inn på slottid på Schiphol, kom oss avgårde mot nordøst.
Ikke noe å si på frokosten, laks, kremost og rundsttykker. Som vanlig er der det effektiv service på KLM’sk vis, man veit hva man får.

Vi landet fra sør på 36C, dette må være første gangen jeg lander den veien, på den rullebanen. Vi parkerte omtrent ytterst på ene siden av hesteskoen på D-piren litt før tid, noe som betydde at jeg slapp å stresse med å komme meg over på F-piren for flyet til Los Angeles.

Sola tenkte på å komme frem etter vi hadde landet.
Kom meg til gaten i passe tid, 10 minutter for boarding.
06. november 2016, 09.50
KLM
KL 601 Amstedam – Los Angeles
Business 73K
PH-BFE Boeing 747-400 Combi

PH-BFE Boeing 747-400 KLM Schiphol EHAM 06.11-16 by Rolf Jonsen, on Flickr
Det var litt svært å gå opp trappa til 2. etasje på jumboen, noe jeg har hatt lyst til å gjøre i lang tid. Business-classen i 2. etasjen på 747 med KLM er 2-2 konfigurasjon hvor setene er vinklet en tanke ut imot vinduene, man må fortsatt klatre over naboen om man sitter med vinduet.


Amenity kittet


Likte dette setet godt, kanskje bedre enn både I KL’s 777 og 787 som jeg har fløyet I etterkant (kan også være at dette var «best thing ever» siden det var første gang på long haul biz).


Menyen



Har ikke peiling på vin, men likevel.

Det så lenge ut som jeg skulle få sitte alene på to-seteren helt til ene flyvertinna kom dragende med en Platinumkortholder som fikk seg oppgradering.
Vi pushet noe sent og tok hele veien ut til Poolderbaan før vi satte kursen nord-vestover.