It's thursday!

BSSW

Browncoat
En dag som jeg ikke får "oppleve" :drunk:

God kveld fra YVR

Her er det fremdeles onsdag, men før onsdagen er over så sitter jeg i en B777-200LR på vei til SYD. Over 15,5 timer etter avgang så lander vi på SYD, og da har det blitt fredag.
Det positive jeg vil oppleve etter ankomst SYD, er at jeg skal videre til AKL i en "lang svart drøm", med flightnr NZ104.
:cool:

Vancouver stilte i dag opp med regn, og en lavere temperatur enn tidligere i uka. Men det passet fint, for da kunne jeg kle meg i SYD/AKL vennlige klær, slik at jeg slapp å skifte på flyet eller flyplassen.

Ryktet tilsier at det er en bursdagsgutt på Lillestrøm også, hæppi børsdai!

Ha en fin torsdag forumister :)

Go morgen fra Trondheim
Kaffen er i koppen og jobben er påbegynt. Ny bil skal prøves i dag og det blir
et lite treff med kompiser utpå kvelden. Malingsjobben på stua er neeesten ferdig,mangler bare tre lister.

Ha en flotters dag ( og gratulerer til personen på Lillestrøm som har buuuursdag :):):) )

God morgen fra Westin Grand i Berlin. Nok en dag med tett program før det blir Air Berlin hjem sent i kveld. Ha en fin dag

Guten morgen fra Oslo nord - kaffen er drukket minst 2 kopper allerede - trakter står å putrer på jobben - bare dufte gjør at du våkner.

Ingen reise denne helgen - ha en god torsdag.

Jan

God morgen fra Sola, grå og kjedelig kontordag her, ellers intet å melde.
Ha en fin en.

God morgen fra Radisson Blu Gardermoen. Her er frokost fortært og kaffen nytes. Etter drøyt halvannen uke på reisefot er det snart på tide å komme seg hjem og tilbake til hverdagen. Tre nye destinasjoner opplevd på 10 dager, eller fire på en måned. Da er det 9 dager igjen til neste tur:)
Ha en trivelig torsdag.

God morgen fra Oslo. Kaffe i presskanna og første møte avviklet. En avis og noen slurker før neste. Håper alle får en fin dag i gråværet eller sola, alt etter som hvor dere befinner dere :)

God formiddag fra Forus,
Her skuffes arbeid unna i stort tempo.
Fortsatt noe feriestille , men fra neste uke er de fleste tilbake.
Senere idag er det styremøte i FMS.
Planlegging av årets Flydag 30.august på Sola Flystasjon går bra og det blir litt av hvert for alle flyinteresserte.
Ha en fin dag alle

God dag fra Sofia! Ser fram til (...) fem timers busstur til Skopje. Blir i det minste spennende. Siste måltid på Happy for i år. Salat med kylling, vannmelon og feta. Godt med Hoegaarden til. God torsdag ønskes!!

Her er det fremdeles onsdag, men før onsdagen er over så sitter jeg i en B777-200LR på vei til SYD. Over 15,5 timer etter avgang så lander vi på SYD, og da har det blitt fredag.

I economy? Da er du absolutt 100% positively sinnsyk!!!

God morgen fra Gaustad. Er trøtt som en tørketrommel og litt småforvirret, så 1 av 2 er ulikt normalen.

I kveld er det Ekebergrestaurangutangen med opphavet.

SlabbaDING

I economy? Da er du absolutt 100% positively sinnsyk!!!

Kan bekreftes. Han sa noe om "å ta den helt ut" når han først skulle fly så langt. LAX-AKL på bare 13 timer var visst litt pinglete.

God torsdag. På plass på jobb og relativt utvilt etter at gårsdagen ble litt lenger enn planlagt da jeg plutselig måtte foreta et uplanlagt dekksifte langs gamle Rv. 2 litt øst for Kløfta i går. Sånt er egentlig oppskrytt.

Ha en god en.

Kan se ut som om BSSW slapp å fly de 15 timene til Sydney.

bybymahe.jpg

Ser ut som de prøver på nytt nå .. Flightaware sier 'taxiing'..

G'morgen fra vestsørøst, hvor vi definitivt har en touch av høst. Deilig å kunne sitte ute med morgenkaffen.

Kan se ut som om BSSW slapp å fly de 15 timene til Sydney.

Nja, fikk en liten 4,5 timers testtur før den endelige flighten til SYD :p

Ca en halvtime/time ut i flighten så så jeg at en av pilotene tok turen bakover, og tenkte "håper det ikke er noe problemer..."
Problemet var at det av en eller annen grunn ikke var vann i vanntanken. Om det var en ventil som var feilet eller andre grunner vet man ikke. Uansett så funket ikke toalettene eller vaskene, så toalettene ble stengt av og ingen kaffe eller te å servere :8:
HNL ble vurdert, men pga usikkerhet med tanke på om vi ville komme oss videre eller ikke så ble det heller returnert til YVR.
Med tanke på info så har vi så langt fått grei info, både i luften og så langt på bakken. Kom nettopp ut av flyet for ca 15 min siden.

B789 SYD-AKL utgår :(
Men får sikkert muligheten til å fly drømmefly en annen gang ;)

AC2033 er satt opp kl 0930 lokaltid, pga erstatningsflyet skal lande ca 0730.
Store spørsmålet er om man rekker frem til SYD før siste fly til AKL.

Mer info: Vi er "innesperret" i et lite område ved gate D73, og må da vente her til det nye flyet ankommer

HNL ble vurdert, men pga usikkerhet med tanke på om vi ville komme oss videre eller ikke så ble det heller returnert til YVR.

Det kunne kanskje også blit et lite problem med CBP om ikke alle nødendigvis hadde "lov til" å reise til USA?

AC2033 er satt opp kl 0930 lokaltid, pga erstatningsflyet skal lande ca 0730.
Store spørsmålet er om man rekker frem til SYD før siste fly til AKL.
Mer info: Vi er "innesperret" i et lite område ved gate D73, og må da vente her til det nye flyet ankommer

Ingen muliget for å offloade deg og booke om til noe annet, mer direkte til AKL?

Det kunne kanskje også blit et lite problem med CBP om ikke alle nødendigvis hadde "lov til" å reise til USA?
Sikkert også tatt med i betraktningene
Ingen muliget for å offloade deg og booke om til noe annet, mer direkte til AKL?
Med tanke på at alle er "innesperret", og ny flight er bekreftet så vil jeg gjette på at de er litt motvillige til det.

Med tanke på at alle er "innesperret", og ny flight er bekreftet så vil jeg gjette på at de er litt motvillige til det.

Tenkte mer på at du har en gaske fleksibel billett. De kan vel ikke nekte om noen evt. ber om å bli offloadet? Så ringer du *A og får booket om?

Faktisk ikke. På flyvninger gjennom/over US territorium (f.eks. Kanada-Mexico), kjøres passasjerdata gjennom DHS' databaser på samme måte som en innenriksflight. Mistenker at det også gjelder her for å kunne bruke Hawaii som alternate. Men uansett har man prosedyrer for omdirigeringer i nødstilfelle.

Back