• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

IT feil resulterte i 2 tail strikes for Alaska

Someone

Moderator
Medlem
En feil i systemet som beregner avgangvekter resulterte i 2 tail strikes på rappen for Alaska Airlines i slutten av januar. Av en eller annen grunn på ble vekten rapportert 10-15 tonn for lette

https://www.seattletimes.com/busine...anes-bump-runway-a-scramble-to-pull-the-plug/

On the morning of Jan. 26, as two Alaska Airlines flights from Seattle to Hawaii lifted off six minutes apart, the pilots each felt a slight bump and the flight attendants at the back of the cabin heard a scraping noise.

The first incident occurred when Alaska flight 801, a Boeing MAX 9 headed to Hawaii’s Big Island, lifted off at 8:48 a.m.

At 8:54 a.m., Alaska flight 887 followed, this time a Boeing 737-900ER headed to Honolulu
 
Back
Top