Island, våren 2011

Gear-up

Newcomer
Re: Island, våren 2011

Fine bilder, fint med noe nytt fra en ''ny'' plass.
Litt vemodig å tenke på Iceland Express sine fine B737-700 ikke er å få se noe mere... :(

Keilir? Jeg var der og fløy DA-42'en deres i Desember i fjor. "Interessant" å bo på en nedlagt amerikansk militærbase... Ser ut som været er litt bedre der oppe om våren.

Tusen takk for kommentarer :)

Keilir? Jeg var der og fløy DA-42'en deres i Desember i fjor. "Interessant" å bo på en nedlagt amerikansk militærbase... Ser ut som været er litt bedre der oppe om våren.

Stemmer det :) Nei, været var ingenting å skryte av.. Ble mange uker uten flyving! Reiste over i begynnelsen av januar og ble der til mai.

Du møtte vel italieneren da? Han bodde i natobrakken fra september i fjor til april i år. "Konverteringen" hans skulle bare ta 1 mnd!

Ja, det var flere italienere der da jeg kom, men de reiste tilbake til Italia i starten av Desember. Det var også en jeg kjenner fra Irland som kom dit tidlig september i fjor men gav opp i slutten av november og reiste hjem. Jeg hadde derimot flaks: Kom dit i desember og et par dager senere så var DA-42'en fikset, etter å ha stått på bakken i månedsvis. Siden så mange studenter nettopp hadde dratt ble jeg ferdig med konverteringen på tre uker, på tross av nesten konstant drittvær...(Trengte riktig nok ikke å fly alle timene på da40 pga tidligere trening) Keilir var good value men organiseringen var utrolig dårlig. Slitsomt å måtte mase seg til å få fly...

Bra du ble ferdig så kjapt, ellers hadde du sikkert vært på Island enda.. :biggrin

Sitter igjen med samme inntrykk av skolen og organiseringen. Opplevde å sitte ved gaten å vente i 2 timer på at instruktøren skulle dukke opp!

METAR BIKF 101730 20062G82KT 2000 RASN FEW009 SCT009 BKN017 04/01 Q0977 Sier vel sitt... Mer vind enn hva du kan spa opp langs hele norskekysten. Var så sterk vind at vannet skvulpet i toalettskålen.

Back