• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Iran Air F100 av banen

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
En Fokker 100 fra Iran Air kjørte av banen under avgang fra Tehran Mehrabad Airport i dag, flyet var på vei til Shiraz da hendelsen inntraff rett etter klokken 07:20 i morges melder ATI. I følge nyhetsbyrået IRMA ble ingen av pax eller crew skadet, men flyet skal ha fått betydelige skader. I følge ubekreftede meldinger, skal understellet ha brukket og vingen tatt fyr. Det skal ha vært lett snø og tåke på flyplassen i morges.
 
Men nå begynner vel også Iran Air å få et problem. Jeg mener å huske at handelsblokkader hindrer Iran Air i å kjøpe fly med amerikanske deler, og da er F70/F100 omtrent eneste alternativ. Og ser vi ikke noe til Rekkof blir del vel smått med nye maskiner i Iran.
 
Tu-334 og Tu-204 er aktuelle og Tupolev er i samtaler med Iran.
I tillegg produseres An-140 på lisens i Iran (IrAn-140) kun for det Iranske markedet.
 
...og da begynner noe som kan tenkes å være årsaken til ulykken å dukke opp...

Fra et annet forum:
They were no.5 in the line awaiting for de-icing but for some reasons decided to skip de-icing.

Another 20 min holding short of the TO runway in freezing tem and recent snow had agravated the situation.

Out of the 113 on board ,both pilots and chief flt attendant has been hospitalized due minor injury.

:mol
 
Tragisk hvis de ikke gadd å dra på deice pga kø.F-100 er vel extrem sårbar med motorer bak vingene.Må ofte deices på Værnes ivertfall.
 
Det der er jo en ganske alvorlig påstand Sørensen. Hvis reelt får det i hvert fall meg til å revurdere mine fremtidige planer om å benytte Cityhopper fra Torp, og forsåvidt Cityhopper generelt.
 
Det der er jo en ganske alvorlig påstand Sørensen. Hvis reelt får det i hvert fall meg til å revurdere mine fremtidige planer om å benytte Cityhopper fra Torp, og forsåvidt Cityhopper generelt.


Hehe.. Jeg tror du misforstår...:rolleyes:

At de "de-icer etter kalenderen" betyr at de vil ha de-icing hele tiden, enten de trenger det eller ei...
Om du er bekymret for å fly med selskaper som sparer på de-icing, så er KLC et meget trygt valg, for de sparer ikke på denslags i det hele tatt.
Ved et tilfelle i helgen så hadde de visst de-icing både etter landing og før avgang, så de skal du ikke være redd for å fly med...^_^

Meget gode kunder på de-icing altså, ikke omvendt, så jeg flyr gladelig med KLC i vinterhalvåret...:)

Er vi på nett, Blubird? :D
 
Last edited:
Back
Top