Invfrarød avising funker ikke

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Invfrarød avising funker ikke

DN (papir) skriver i dag at "teltet" for infrarød avising på OSL ikke funker. SGS skal ha testet det på TO (!!!) fly i vinter, og resultatene er ikke gode. Det samme selskapet som har levert teltet på OSL har avisingstelt i USA og DER virker de...

Re: Invfrarød avising funker ikke

Var innslag om det på nyhetene på TV2 i går også (kl. 2100), klimaet her på furet værbitt var såpass barskt at det fungerte ikke.

http://www.travelnews.no/nyheter.asp?version=37870

Men dette sa vi mens de bygde dette teltet, dette ville ikke fungere her oppe.:old

Slå opp ett par vegger til så er sikkert DY interessert i å bruke den som terminal.. :rolleyes:

Men det var kanskje forsøket verdt? Det KUNNE jo tenkes at det ville ha funka? Eller?
(jeg kjenner ikke til bakgrunnen for hvorfor det ble satt opp, om det ble gjort for å prøve ut metoden eller noe slikt).

Originally posted by Fly high

Men det var kanskje forsøket verdt? Det KUNNE jo tenkes at det ville ha funka? Eller?
(jeg kjenner ikke til bakgrunnen for hvorfor det ble satt opp, om det ble gjort for å prøve ut metoden eller noe slikt).

Må vel finnes noen som klarer å beregne seg fram til om dette vil virke FØR en bygde det...

Må vel finnes noen som klarer å beregne seg fram til om dette vil virke FØR en bygde det...

Er dette jeg synes er så rart også. Trodde sånt var en smal sak å regne seg frem til. I det minste finne ut av ved bruk av modeller osv.

Her er det vel rett og slett noen som har gjort en svært dårlig jobb:rolleyes:

Originally posted by F35Landing

Er dette jeg synes er så rart også. Trodde sånt var en smal sak å regne seg frem til. I det minste finne ut av ved bruk av modeller osv.

Her er det vel rett og slett noen som har gjort en svært dårlig jobb:rolleyes:

Men i andre sammenhenger gjelder ikke dette....hvofor bygges det ikke hurtigtog mellom 2 av de største byene i Norge for å se om det "går"...eller motorveier for å se om det "går"...hehe

Men i andre sammenhenger gjelder ikke dette....hvofor bygges det ikke hurtigtog mellom 2 av de største byene i Norge for å se om det "går"...eller motorveier for å se om det "går"...hehe

Er du gal!! Det hadde jo vært til nytte for folk. Det går ikke;)

Originally posted by Thomas

Slå opp ett par vegger til så er sikkert DY interessert i å bruke den som terminal.. :rolleyes:

HAHAHA, så lenge de kan spare penger på det så gjør dy alt

Kanskje litt enkelt å mene at dette burde de ha skjønt/beregnet seg frem til på forhånd, hvis dere ikke kjenner detaljer i prosjektet? Jeg begynner å lure på om dere er FrP'ere hele gjengen :)

Uansett type prosjekt, så viser det seg jo av og til at selv om man har gjort uttallige beregninger, budsjetteringer, antakelser etc, så blir ikke resultatet som antatt. Hvis verden virkelig var så enkel som at resultatet alltid stemte med det man hadde beregnet, så ville det aldri vært budsjettoverskridelser, og Bush og USA ville vært ute av Irak for lenge siden og det ville vært fred i verden!

:)

Originally posted by LN-BRK

Kanskje litt enkelt å mene at dette burde de ha skjønt/beregnet seg frem til på forhånd, hvis dere ikke kjenner detaljer i prosjektet? Jeg begynner å lure på om dere er FrP'ere hele gjengen :)

Uansett type prosjekt, så viser det seg jo av og til at selv om man har gjort uttallige beregninger, budsjetteringer, antakelser etc, så blir ikke resultatet som antatt. Hvis verden virkelig var så enkel som at resultatet alltid stemte med det man hadde beregnet, så ville det aldri vært budsjettoverskridelser, og Bush og USA ville vært ute av Irak for lenge siden og det ville vært fred i verden!

Jeg er på Gardermoen på 5. året, jeg har vel merket meg været såpass at jeg skjønte dette kom til å bli en tunnell hvor vinden blåser tvers igjennom, det samme med pengene, snakk om å fyre for kråka. Skal ikke se bort i fra at vi er en gjeng med FRP'ere, for meg er ikke det noen dårlig sak.

:lol: så sant så sant!

Originally posted by LN-BRK

Right ho, C. Man vet ikke om et nytt prinsipp som dette vil fungere i praksis før man har prøvd det i full skala. Og det man lærte var at det ikke fungerte. Et helt greit resultat.

Originally posted by queso

:lol: så sant så sant!

Etterbruk er vel bra....klarer ikke helt å se det negative i det...bortsett fra at Norwegian kunne komme til å sette opp et stort skilt på hangaren hvor dem ønsket de reisende "Velkommen til Oslo lufthavn"....;)

Dyseåpningene på det infrarøde avisingsanlegget er fattige 0,1 mm for små til å fungere på propangass. Liten tue kan velte stort lass. Fra Eidsvoll blad.

Back