• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Intervju med Alan Mullaly (Boeing)

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
http://seattlepi.nwsource.com/business/278165_mulally20.html

In the interview with the Seattle P-I, Mulally made it clear that Boeing will not stand still while Airbus develops the A350.

The 777 engines and systems can be improved, he said. There will be opportunities to use more composite material, as well as more titanium and new alloys of aluminum.
 
Dette høres i grunnen mistenkelig likt ut med hva Airbus uttalte om A330 da 787 ble en realitet. Vi så jo hvordan det gikk. :p
 
Ja Airbus var ikke heldige med den A330-etterfølgeren. Boeing hadde mer hell da de kom med 737NG som skulle konkurrere med A320.
 
Det er f.eks planer om å lette 772LR med ca 7 tonn. På slutten av konstruksjonsprosessen ble en del komponenter overdimmensjonert (for å være sikker på at man slapp noen form for retesting under sertifiseringen) og dermed ble T7 en del tyngre enn den bør være.
777 kan helt sikkert flikkes litt på, og være konkurransedyktig i flere år ennå, frem til 78 og Y3 er oppe og går. Akkurat som NG er det med 320:p
 
Back
Top