• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Internett det kan dem ikke.

storg

ScanFlyer Gold
Medlem
Prøver å booke en tur med SasBraathens fra krs til osl og retur i romjula, herregud. Hele løsningen tryner når jeg har valgt avganger, og feilmeldingen lyser opp som et jævla juletre. Så tenkte jeg at kanskje jeg skulle se åssen ståa var inne på eurobonus siden. Der er det såvidt jeg får logga på, plutselig inne og så plutselig inne på sidene til sas sverige. Vil de ikke tjene penger eller?

Replying to Topic 'Internett det kan dem ikke.'

Intet nytt under solen på de nettsidene, altså...:devot:

Synd de ikke har noen konkurranse på den strekningen .. Du får hive deg på toget i stedet. :D

Tog og buss går bra det. Hadde det ikke vært for at jeg jobbe så seint at neste tog går kl 0200 og neste buss kl 07xx, ææææh. Kaste bort fridager i romjula er så dårlig karma.

Men det oversaker meg faktisk ganske mye at de ikke har fått kontroll på internett sidene sine. Det er jo en meget kostnadseffektiv måte å betjene kundene sine på. Og med det makkværket de har nå må de jo bruke mye penger på å drifte det og reserve løsninger. Hadde sikkert spart inn noen stilligner på call-centeret også hvis det hadde funka bedre. Og sluppet litt unødvendig dårlig pr.

Du får gjøre som meg og mange andre og booke billetter gjennom Farmer og co på www.wideoe.no istedenfor. Det pleier å fungerer meget bedre. Bortsett fra bonusbilletter så fikses det meste gjennom www.wideroe.no

jeg skjønner ikke problemet - jeg har sjekket noen datoer i romjulen, og jeg har ingen problemer. personlig synes jeg sasbraathens.no fungerer veldig godt, og jeg tror det er den del som bare har fått det for seg at den ikke virker. Men, for all del - bruk wideroe.no, og gjerne linken på denne siden - da går et lite bidrag til driften av Scanair.no også! (takker og bukker)

Det kan skrives mye om SAS sine hjemmesider, men det meste har nok vært sagt før, så det er kanskje ikke nødvendig å starte noe ny debatt om det. Men et stort problem med SAS sin webside som de avgjort burde gjort noe med for lenge siden, er få til et mer stabilt system. Det skjer litt for ofte at det blir feilmeldinger og annet tull når en prøver å bestille billetter. Det er forferdelig irriterende.

Så når det finnes bedre alternativer, som også i tillegg støtter scanair.no, så bruker jeg den. Så CK, så lenge SAS sin side ikke fungerer bedre enn den gjør nå, så trenger du ikke frykte at vi skal slutte å bruke wideroe.no

Sånn da prøvde jeg igjen, får feilmelding fra serveren til sasbraathens. Mens damen på callsenteret ikke får. Ergo vil hun ha vanlig service honorar, da er det bare å takke for seg og logge seg på wideroe.no så nå er billetter på plass.

Men uansett. Det er noe crappy med bestillingsfunksjonen og jeg får valgt tur/retur, men får feilmelding når jeg går videre til bestilling. Særlig når det er en serverfeilmelding, selv om det skulle være fordi jeg sitter i et brukbart sikra nett så skal ikke det ha noe å si.

Det var noe liknende på wideroe.no tidligere - jeg vet ikke om Farmer & co har fikset dette. Anbefalingen der var å booke to enkeltreiser istedet for en t/r reise.

Sidene er mye bedre å navigere nå enn før, det er stabiliteten som er problemet - kategorier som ikke kommer opp, den klarer ikke søke opp flyreiser etc. Jeg har opplevd flere ganger at ungdomsbilletter (kan bruke dem noen måneder til!) ikke kommer opp - systemet hevder at det ikke finnes noen - for å få dem opp bare minutter senere. Holdt på å koste meg tusen spenn for en måned siden...

Her er DY meget proffe! Nettsiden deres er fantastisk, og i sær lavpriskalenderen:cheers:

Det reisende publikum har oppdaget dette og i november så booket 77 % av pax
over internett. Det er intet mindre enn fantastisk.

Hvor mye har SASBraathens?

Originally posted by MD11

Her er DY meget proffe! Nettsiden deres er fantastisk, og i sær lavpriskalenderen:cheers:

Det reisende publikum har oppdaget dette og i november så booket 77 % av pax
over internett. Det er intet mindre enn fantastisk.

Hvor mye har SASBraathens?

SASBraathens har vel 3% paa en god dag:p ...men med index over last year paa 85% er dette resultater alle fra BI er kjempefornoeyd med:devot:

jeg kan ikke vaere mere uenig med deg Ck. web sidene til SASBraathens ser nydelige ut, men de datatekniske loesningene forblir paa amatoer basis. Et vellykket web prosjekt kommer fra en god balanse mellom oeknomene (distrubusjon og salg), web grafikere (look & feel og navigasjon) og IT profesjonelle (Koding, integrasjon med eksterne systemer)...og selvom BI kandidater tror at de kan allt om data etter amatoer kursene paa BI, saa feiler dette gang etter gang etter gang.....:naughty:

SAS Braathens har jo et helt annet produkt enn DY.

Sidene kan ikke sammenliknes, www.klm.com er blitt veldig veldig bra!

Ut fra de forutsetningene som sasbu.no har, så synes jeg det er en bra bra side.

Originally posted by dc-8-63

jeg kan ikke vaere mere uenig med deg Ck. web sidene til SASBraathens ser nydelige ut, men de datatekniske loesningene forblir paa amatoer basis. Et vellykket web prosjekt kommer fra en god balanse mellom oeknomene (distrubusjon og salg), web grafikere (look & feel og navigasjon) og IT profesjonelle (Koding, integrasjon med eksterne systemer)...og selvom BI kandidater tror at de kan allt om data etter amatoer kursene paa BI, saa feiler dette gang etter gang etter gang.....:naughty:

He he, nå er det sånn da at jeg faktis har disse "amatør" kursene fra BI og det vi lærer der er jo at greia må virke for at det skal være noe økonomi i det. Og nei en løsning lagd utelukkende av it-proffer hadde neppe vært bedre. Den ville virket helt strålende men ikke en vanlig "dødlig" kunde ville skjønt hvordan han skulle bruke den. Best resultat får man når man tar økonomiske og it-messige vurderinger sammen. Den "teknisk" beste løsningen er ikke nødvendigvis den økonomisk beste. Så man må finne balansen, SAS finner den balasnen så fort de får litt mer stabilitet i løsningen sin.

-storg

He he, nå er det sånn da at jeg faktis har disse "amatør" kursene fra BI og det vi lærer der er jo at greia må virke for at det skal være noe økonomi i det.

.. men det er jo akkurat det Finn-Erik sier jo!

Et vellykket web prosjekt kommer fra en god balanse mellom oeknomene (distrubusjon og salg), web grafikere (look & feel og navigasjon) og IT profesjonelle (Koding, integrasjon med eksterne systemer)

SAS har proevd aa fimme den balansen i 10 aar, men har gaatt paa trynet gang etter gang. Naar Meisingset fortsatt anbefaler kunden aa ringe Kundesenteret istedet for aa bruke websiden er det totalt nederlag. Hvis 77% av DY's kunder booker paa nett, skal ikke SAS vaere mye daarligere. SAS' kunder er mer kompliserte, men for point-to-point strekninger, burde de vaere paa samme nivaa. Men dit er det desverre veldig langt igjen og de har gjort en god jobb med aa laere opp kunden i at SAS' website ikke er til aa stole paa.

TIl eksempel: Vaart reisekontor fikk meg lett og enkelt med Blue1 fra OSL til HEL og fra HEL til CPH med web-booking og e-billett. Fra Koeben til Wien maatte jeg fram mitt eget kredittkort og betale for en papirbillett med SAS. Slike opplevelser gjoer at mange skyr SAS.

Back