Internet i luften: SK vs DY 1-0

Dette er samme erfaringen jeg sitter med. Har flydd 2-3 ganger med NAX wifi og ikke en eneste gang fått brukbart resultat. Har enda ikke testet SAS sin versjon, så den kan jeg ikke uttale meg om.

Flere ganger med DY, en gang med SAS, mer eller mindre ubrukelig hos begge på mine flighter. Ja til betaling!

Som dere ønsker, da blir det betaling for internett ombord (economy)

http://politiken.dk/turengaartil/re...s-dropper-gratis-internet-paa-selskabets-fly/

Godt nyt for dem der rent faktisk har brug for internet til lidt vigtigere ting at al båndbredden ikke bruges på Facebook og Youtube...

Min erfaring er at gratis internet på steder med mange mennesker eller begrænset båndbredde ofte er ganske ubrugeligt. Forsøgte senest for et par dage siden på MCO, hvor det tog over en time blot at checke ind på et senere fly. Hvis jeg havde vidst at flyet vi skulle med til FRA havde FlyNet, så ville jeg klart have valgt at betale LH 10 EUR for en brugbar adgang fremfor at bruge urimelig lang tid på en gratis løsning. Det var forøvrigt meget tydeligt at 9 ud af 10 (og der var mange) der sad med laptops eller smartphones i gateområdet brugte til at tjekke Facebook.

Helt fair med betaling for at få en brugbar forbindelse :)

Forøvrigt positivt at internet er inkluderet i prisen for de dyrere billetter.

Facebook er faktisk et svært viktig verktøy både i jobbsammenheng og for å holde kontakten med de der hjemme for mange av oss som reiser mye. All den tid folk er i ferd med å anse internet som en menneskerett og både roamingpriser hotellnettpriser er på vei nedover, er det å ta seperat betalt for wi-fi en korttenkt, kortvarig blindvei.
(skrevet fra flytogets gratis-wi-fi, nå skal jeg ut å teste norwegians igjen)

Hvis man ser det i en litt større sammenheng, er det ingen andre selskaper enn Norwegian som tilbyr dette gratis. Hos LH for eksempel, må man betale i alle klasser - det samme på de amerikanske selskapene.

Men det blir kortvarig. Og foreløpig tilbyr Norwegian ingenting. (Med unntak av dette innlegget fra sete 15D)

Normalt ikke tilhenger av gebyrer. Men faktisk enig i at der er bedre å begrense det til de forretningsreisende (og andre) som har bruk for det enn å levere et "gratis" produkt som ikke fungerer...

Facebook er faktisk et svært viktig verktøy både i jobbsammenheng og for å holde kontakten med de der hjemme for mange av oss som reiser mye. All den tid folk er i ferd med å anse internet som en menneskerett og både roamingpriser hotellnettpriser er på vei nedover, er det å ta seperat betalt for wi-fi en korttenkt, kortvarig blindvei.

Så lenge det vil være kostbart og vanskelig for flyselskapene å tilby et godt produkt vil pris være et godt verktøy for å sikre at man kan gi en god opplevelse for de som virkelig trenger det. Når kostnadene går ned og kapasiteten går opp, så vil prisene kunne justere seg. Men akkurat nå, vil det nok for de fleste være riktig å ta betalt.

Ikke sant.. Facebook er viktig på jobben og du MÅ holde kontakt me familien via facebook når du flyr :rolleyes: Vi har en person på jobb som er ansvarlig for vår social media satsing, sliter med å finne noen annen grunn hvorfor de andre på jobb skal bruke Facebook bortsett fra privat.

Til familien sender jeg epost eller ringer... Har aldri sendt en PM til familie via facebook.

At folk ser på Internet som en menneskerett, kan være så, men du betaler for Internet hjemme, på jobb, på hotell, til mobilselskapet og alle andre. Internet er nemlig ikke gratis. At en håndfull selskaper og hotellkjeder ikke tar seg betalt som en del av konseptet er greit, men flyselskapene har en relativt heftig kostnadsstruktur. Er ikke bare å kjøpe en router og en dsl linje/simkort og sette i gang

Det finnes enkelte billige hotellkjeder som har Internet gratis, majoriteten tar seg betalt for dette. Det er ingen som etter en introduksjonperiode gir gratis Internet i luften heller. (legger ikke DY på prisen på Internet flighter?)

Det er ingen mulighet for konkurranse i luften, du må jo være helt idiot dersom du gir dette ut gratis da det kan bli en fin ekstrainntekt. Dersom SAS sitt Internet faktisk funker når de tar seg betalt og DY får ett rykte på seg at deres Internett suger, har DY allerede tapt

Men det blir kortvarig. Og foreløpig tilbyr Norwegian ingenting. (Med unntak av dette innlegget fra sete 15D)

Da var du heldig. Det finnes haugevis med rapporter som beviser det motsatte.

Last edited:
Fløy LHR til OSL sist tirsdag med SK810 noe forsinket pga fuel krisen på OSL ,denne maskinen hadde internet og dette virket helt topp ,satt med min transformer prime og fulgte med på flightradar 24 på hele reisen og surfet også endel på nettet uten problem

Back