• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Internasjonalt førerkort - trenger jeg det?

Re: Internasjonalt førerkort - trenger jeg det?

Det norske førerkortet er da EU-standard med tekst på flere språk -- hva skal man med mer da???

Har også kjørt både her og der uten "internasjonalt førerkort". Men jeg antar at i land som Japan så hjelper ikke de språkene, ingen EU språk er offisielle der så vidt jeg vet. Så er spørsmålet hva slags rettigheter man har når noe skjer.

De er som regel mer interessert i kredittkortet;)

I Napoli leide jeg en gang lett motorsykkel med en bekreftelse fra politiet i Roma på at jeg hadde blitt frastjålet lommeboka. Kameraten, som hadde med seg sitt førerkort, fikk leid tung motorsykkel ved å peke på snøscootermerket på førerkortet.

Utleieren var ikke det minste interessert i kredittkort. Cash, takk.

Ble ikke spurt om det av Europcar i Australia, men det er mulig politiet vil bli mindre glade om du ikke har det.

Samme praksis her nede 4 år etter, Hertz jeg leide av. Leste litt om det på nett. Trengte vist bare om du var her nede på business.

Back