Interessert i å reise for mine poeng?

vetlefo

Newcomer
Interessert i å reise for mine poeng?

Vet ikke om dette er lov å spørre om på forumet, men etter en tid som aktiv utforsker av forskjellige muligheter sitter jeg igjen med 200 000 American Airlines miles og 150 000 Lifemiles som jeg ikke har tid eller mulighet til å bruke på flere år.. Hva kan man gjøre med sånt? Er det mulig å "selge" de som i at jeg kan booke en reise for noen?

PS. om det ikke er lov med kjøp og salg så er det bare å slette posten, men fant ingenting i reglene

Re: Interessert i å reise for mine poeng?

Kan de brukes til å oppgradere BA flights? :colgate:

Kan vel ikke brukes til å oppgradere annet en AA. Men å booke for andre er ikke noe problem. Kjør på hvis du har lyst på en F tur og ikke har poengene!

Noen programmer lar deg overføre miles til andre, men jeg vet ikke om dette gjelder AA. Men du kan bestille billetter i andres navn ja.

Kan nevne på generelt grunnlag at det er en viss risiko med å kjøpe bonusreiser fra andre, da det ikke er noe i veien for at vedkommende kan avbestille etter eventuell betaling og sitte igjen med både penger og poeng.

Kan nevne på generelt grunnlag at det er en viss risiko med å kjøpe bonusreiser fra andre, da det ikke er noe i veien for at vedkommende kan avbestille etter eventuell betaling og sitte igjen med både penger og poeng.

Føres ikke poengene tilbake til den hvis poeng ble brukt?

Føres ikke poengene tilbake til den hvis poeng ble brukt?
Jeg vet ikke hvordan det er med AA og Avianca, men med Eurobonus føres poengene tilbake til tidligere eier om reisen blir avbestilt.

Dersom dette er en bekymring så trenger du å bli litt røffere i imagen din.

Dersom dette er en bekymring så trenger du å bli litt røffere i imagen din.
Vil heller påstå at det er litt naivt å ikke være bekymret for det om en potensielt skal betale titusenvis av kroner for en reise i First til en ukjent person.

Sant nok, never mind – jeg bare var i bøllehumør. :)

Men jeg håper ingen her noensinne betaler noe til en ukjent person.

Nå hadde det strengt tatt vært mulig å ordne med referanser av noe slag og jeg er på ingen måte ute etter å lure noen så har ikke noe å skjule ang hvem jeg er. Tenkte bare at kanskje noen kunne vært interessert da det feks ikke er så veldig lett å kjøpe AA miles til en fornuftig pris lengre og noen som ikke har spinket og spart poeng i årevis kanskje kunne tenke seg å fly F for penger..

Nå hadde det strengt tatt vært mulig å ordne med referanser av noe slag og jeg er på ingen måte ute etter å lure noen så har ikke noe å skjule ang hvem jeg er. Tenkte bare at kanskje noen kunne vært interessert da det feks ikke er så veldig lett å kjøpe AA miles til en fornuftig pris lengre og noen som ikke har spinket og spart poeng i årevis kanskje kunne tenke seg å fly F for penger..
Ikke ta det personlig, jeg har ingen grunn til å tro at du har sånne intensjoner. Innlegget var utelukkende ment for å gjøre folk oppmerksom på risikoen og vurdere referanser eller andre former for sikkerhet, for å minimere risikoen, om en skulle bestemme seg for å slå til. ;)

Coupon connection, Flyer Talk, det er IKKE lov å ta betalt for miles/points. Gjør du det kan du miste alle og utestenges av programmet. Lurer på om ikke faktisk AA er ekstra strenge, det er et selskap hvor FT ikke aksepterer tilbud om bytte e.l fordi de er ekstra strenge.

Back