Flyr etablerer seg, og priskonkurransen på viktige strekninger i Norge vil bli interessant å følge framover.
Jeg gjorde en liten stikkprøve på strekningen TOS-OSL, en vei, dato tirsdag 13. juli og ble en smule overrasket.
Flyr har tre avganger, to av dem er priset 363,- og en 501,-
Norwegian har fire avganger, tre av dem koster 349 på low fare og 399 på low fare+. Avgangen 11:20 ligger på 7-800 kroner.
Flyr og Norwegian konkurrerer tydelig på pris.
Men så er det SAS, da. Fem avganger, tre av dem til 1869,- og to til 1549,-.
Hvordan i all verden kan SAS ha så høye priser i forhold til konkurrentene? Skyldes det enkelt og greit at de fleste setene i disse avgangene allerede er solgt, eller følger SAS andre strategier for prissetting?
Jeg gjorde en liten stikkprøve på strekningen TOS-OSL, en vei, dato tirsdag 13. juli og ble en smule overrasket.
Flyr har tre avganger, to av dem er priset 363,- og en 501,-
Norwegian har fire avganger, tre av dem koster 349 på low fare og 399 på low fare+. Avgangen 11:20 ligger på 7-800 kroner.
Flyr og Norwegian konkurrerer tydelig på pris.
Men så er det SAS, da. Fem avganger, tre av dem til 1869,- og to til 1549,-.
Hvordan i all verden kan SAS ha så høye priser i forhold til konkurrentene? Skyldes det enkelt og greit at de fleste setene i disse avgangene allerede er solgt, eller følger SAS andre strategier for prissetting?