• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Interesang lesing. (Airbus 330hendelser med mer)

IBERWORLD: det er fordi a320 er favoritt flyet ditt! Men PGA Airbus har hatt en del hendelser i det siste så betyr ikke at folk altid velger bort Airbus! Stå på Boeing!!!!

Tror ikke du forstod hva jeg mente.. ;) OG, det er ikke fordi A320 er favoritten! Fordi jeg føler meeg hjemme i en Airbus, jeg syns Airbus er mer komfortable enn Boeing.. :P
 
Det er jo en smakssak, og jeg tror nok ikke det har bunn i sikkerhetsmessige årsaker.
Boeing og Airbus er nok like trygge, det er tilfeldigheter (eller kanskje ikke) som forårsaker ulykker av dimensjonen til f.eks AF447.
 
JBoeing har hatt litt mer ulykker enn Airbus, men Airbus har hatt mange problemer ..

Vel, naa produserte ikke Airbus fly paa alvor foer paa 1990 tallet, saa det er vel noe av grunnen til at Boeing har "litt mer ulykker enn Airbus"?
 
Når det finnes flere Boeing i verden, så er det naturlig at det finnes en større sjangs for at ting går riktig til helvete med dem i forhold til sjangsen for at det går til helvete med Airbus. Derfor synes jeg at det dermed er uggent om vi kommer i en periode hvor det plutselig skjer ting med kun Airbusmaskiner. Det er litt som om at du skulle vinne i lotto tre gang på rad, har noen ordnet spillet eller er det ren tilfeldighet?
 
Kjaere dere!

Denne debatten om A vs. B sikkerhet har kommet opp allrede http://forum.scanair.no/showthread.php?t=49543 og man kommer til samme konklusjon hver gang... :8:

Problemet som er identifisert er med stor sansynlighet aarsaken til dette uhellet og kan lett fikses. Ser man paa fartstiden og statistikken for denne flytypen er det trist at en liten ting som en pitot tube skal oedelegge en slik flott maskin sitt rykte, men det vil ikke ta lenge foer publikum og media har fullstendig glemt dette... ;)

Dag
 
Back
Top