Inside Scoop: Nye SAS Lounger på OSL!

Robbiedeluxe

ScanFlyer Silver
Inside Scoop: Nye SAS Lounger på OSL!

Har i dag fått et interessant scoop fra en person jeg antar vi kan stole på. I forbindelse med utbyggingen på OSL er følgende tenkt:

1. Dagens SAS Business Lounge flyttes ned (til dagens Tax-Free) og Gullkantinen forblir i andre etasje, men blir da ca dobbelt så stor. Løsningen vil ligne det man har i CPH i dag og kommer også til å øke kapasiteten betraktelig spesielt for alle Charter-turister som kjøper seg plass.

2. Selvbetjent innenrikslounge. Denne vil være 100% selvbetjent, man slipper inn ved å swipe sitt kort og kan forsyne seg selv av mat- og drikkevarer.

Antar dette kommer til å ta tid, men nå har vi noe å glede oss til i hvert fall. :)

Det var dagens scoop fra Robbiedeluxe... :cool: :drink

Re: Inside Scoop: Nye SAS Lounger på OSL!

Takk for info - høres lovende ut.
Antar dette kommer til å ta tid, men nå har vi noe å glede oss til i hvert fall. :)

De skal vel først greie å bli ferdige med å innføre kaffe/te på utenriksruter og en del annet de har lovet :D (men T2 skal jo også bli ferdig først)

Dette kommer midt i kategorien "trordetnårjegserdet". Men ellers, et spennende rykte. :)

Stiller meg også bak konklusjonen over. :p

-A

Jeg stemmer på at Delu(x/z) har gode kontakter, slik kan man like!! :-D

Strålende nyheter! La oss håpe innenriksloungen får en ølkran da.

selvbetjent lounge høres ut som noe som vil by på problemer..

SAS har en slik på Arlanda, og det fungerer helt greit.. men utvalget av mat og drikke er ikke mye å skryte av.

SAS har en slik på Arlanda, og det fungerer helt greit.. men utvalget av mat og drikke er ikke mye å skryte av.

hva skjer hvis du ikke har SK *G ? Eller vil bruke et annet *G kort til loungeadgang enn det som står på billetten?

hva skjer hvis du ikke har SK *G ? Eller vil bruke et annet *G kort til loungeadgang enn det som står på billetten?
Da må du be til høyere makter om at SAS ikke velger samme IT-løsning som på sas.no...

Gratis øl og selvbetjening i Norge, er vel som å tro på julenissen :rolleyes:
Men uansett fint om det er hold i nyheten.

Det blir vel stort sett samme tilbud som i SE skulle jeg tro, og selv om vi må vente til OSL er ferdig i 2017 er dette gode nyheter. For min del er verken mat eller drikke så utrolig viktig, men et relativt rolig sted med strøm vil være helt fantastisk når man har litt ventetid.

Gratis selvbetjenings-øl finnes allerede i de to loungene på utland.

Og det går sivilisert for seg? Folk oppfører seg sikkert pga de tror det er skjult kamera :p

Jeg er for lite i lounger med andre ord skjønner jeg :eek:

Tilbake til virkeligheten, det er vel forbudt å ha selvbetjening av alkohol i Norge. Dog er vel utenlandsterminalen ikke underlagt norske alkohol regler, men regner med at det er det på innland.

Sorry om dette går litt OT :screwy:

Og det går sivilisert for seg? Folk oppfører seg sikkert pga de tror det er skjult kamera :p

Jeg er for lite i lounger med andre ord skjønner jeg :eek:

Tilbake til virkeligheten, det er vel forbudt å ha selvbetjening av alkohol i Norge. Dog er vel utenlandsterminalen ikke underlagt norske alkohol regler, men regner med at det er det på innland.

Sorry om dette går litt OT :screwy:

Jeg er ikke sikker på hvordan reglene er iht. alkoholservering på utlandsdelen, men av erfaring så har det aldri vært sprit tilgjengelig når jeg f.eks. har flydd med BA763 (avgang i 12-tiden), men har sett det når jeg har flydd med BA767 (avgang i 17-tiden). Tror det er en regel om at sprit kan serveres fra klokken 13 eller noe, så den regelen gjelder hvertfall.

Og den eneste gangen jeg har sett at noen har gått "berserk" ved en tappekran, var da jeg selv bælmet et kvart ølglass med hvitvin stående ved krana, etter at jeg klarte å ta feil tappekran.

2. Selvbetjent innenrikslounge. Denne vil være 100% selvbetjent, man slipper inn ved å swipe sitt kort og kan forsyne seg selv av mat- og drikkevarer.

Innenrikslounge?? Har Avinor gjort helomvending? :p

Jeg er ikke sikker på hvordan reglene er iht. alkoholservering på utlandsdelen, men av erfaring så har det aldri vært sprit tilgjengelig når jeg f.eks. har flydd med BA763 (avgang i 12-tiden), men har sett det når jeg har flydd med BA767 (avgang i 17-tiden). Tror det er en regel om at sprit kan serveres fra klokken 13 eller noe, så den regelen gjelder hvertfall.

Ingen spritservering i Norge før 13, nei.

Nesten som jeg sier til barna når vi er på ferie, ikke brunt brennvin eller is før kl. 12.00 på formiddagen.

Innenrikslounge hadde vært noe ja! Husker de gode gamle dager (jada, gammel mann) etter at SAS kjøpte Braathens, og man kunne slappe litt av i Braathens-loungen før man fløy til Trondheim.

Innenrikslounge hadde vært noe ja! Husker de gode gamle dager (jada, gammel mann) etter at SAS kjøpte Braathens, og man kunne slappe litt av i Braathens-loungen før man fløy til Trondheim.

Du mener "før SAS kjøpte Braathens"? Jeg har benyttet innenriksloungen til BU (der Sinnataggen er nå) en rekke ganger fra åpningen av OSL og litt ut på 2000-tallet (husker ikke når den stengte).

Du mener "før SAS kjøpte Braathens"? Jeg har benyttet innenriksloungen til BU (der Sinnataggen er nå) en rekke ganger fra åpningen av OSL og litt ut på 2000-tallet (husker ikke når den stengte).

Den var åpen en stund etter sammenslåingen også. Før det var det jo også mulig å benytte SAS-loungen når man fløy innenriks, da inngangen lå ved siden av den automatiske døra til utenlands nå.

Det var dager det mens man venta på 23:50 til TOS....

Back