Sitter og ser på Airport Dubai nå. Knallprogram.
På ene 777'en var APU inop. De bablet sånn og sånn om at man kunne bypass'e den og starte motorene manuelt. Fint nok. Det skulle jo bare mangle.
Men la oss si at man opplevde multiple motorstopp in air. Alla BA9 for en del år siden?
Jeg trodde at APU'en da var kritisk for både datasystemer og start-up. At det felte seg ut en liten propelldings, eller noe, for å drive APU'en - som i tur fyret computere og slikt.
Jeg er jo ikke flytekniker, men hva skjer om man har tatt av med inop APU?
Bare et dumt spørsmål fra Fnatstadbraathen
På ene 777'en var APU inop. De bablet sånn og sånn om at man kunne bypass'e den og starte motorene manuelt. Fint nok. Det skulle jo bare mangle.
Men la oss si at man opplevde multiple motorstopp in air. Alla BA9 for en del år siden?
Jeg trodde at APU'en da var kritisk for både datasystemer og start-up. At det felte seg ut en liten propelldings, eller noe, for å drive APU'en - som i tur fyret computere og slikt.
Jeg er jo ikke flytekniker, men hva skjer om man har tatt av med inop APU?
Bare et dumt spørsmål fra Fnatstadbraathen