Innstillinger på F50 ruter

Sager

ScanFlyer Blue
Innstillinger på F50 ruter

Da opplever Nord-Vestlandet nok en gang mange innstillinger av rutene som opereres av Fokker 50.
Snakker vi sykdom i flåten igjen, eller andre årsaker?

I går var vel 2 av Oslo fokkerne innstillt, da med noe erstatning med B737.
I dag er SK2301 fre OSL og SK2322 fra BGO innstillt til KSU.
Uten foreløpige erstatninger.

Sykdom eller andre årsaker?

Re: Innstillinger på F50 ruter

3 av 6 F50 ute med teknisk?

Morsom måte å drive flyselskap på. Vært svært mye teknisk på MOL og særlig KSU med F50 i det siste. Kjedelig for de som blir rammet.

Jeg skal ut med en F50 på søndag. Tror noen at avgangene går?

Dersom avgangen er innstilt, hvordan kommer jeg meg da tilbake?

Originally posted by andeik

Jeg skal ut med en F50 på søndag. Tror noen at avgangene går?

Dersom avgangen er innstilt, hvordan kommer jeg meg da tilbake?

Du har jo rettigheter som sier at selskapet skal varsle ved uregelmessighet i produksjon og lignende, men hvilken maskin som skal trafikkere avgangen er vel ikke klart før to døgn før. Skader vel neppe å ringe SASBU for å høre, evt. få en ombooking via OSL.

Joda, jeg skulle ta SK2319 fra Trondheim til Molde i går med LN-RNE.
Da den landet ble vi nektet ombordstigning på grunn av tekniske problemer.
Vet noen grunnen til denne forsinkelsen og hvorfor det tok 3 1/2 time å fikse feilen?

Sterke rykter sier at Fokkerne snart er historie. WF tar over alle disse rutene fra 2008 sies det fra høyere hold...noen som vet mer:question: Det er jo også det eneste riktig, en turbopropoperatør i SAS Gruppen i Norge.

Dette vil også føre til bedre rutetilbud, bla Q400 på OSL-KSU.

Det samme ble jo sagt for noen år siden da. WF eneste TP-operatør fra 2006. Bla bla bla, også gikk det vel ikke helt sånn.
Leasingavtalen på Fokkern er nå akkurat forlenget til 2011...

Det blir vel helt klart den dagen man sitter der på line og skal fly^_^

Originally posted by F35Landing

Det samme ble jo sagt for noen år siden da. WF eneste TP-operatør fra 2006. Bla bla bla, også gikk det vel ikke helt sånn.
Leasingavtalen på Fokkern er nå akkurat forlenget til 2011...

Det blir vel helt klart den dagen man sitter der på line og skal fly^_^

Leasingavtaler kan sies opp, akkurat som andre avtaler.....;)

Klar over det. Men mener bare at det er så utrolig mange "loose ends" i prosjekt overtakelse av westlink at jeg tror det ikke før jeg sitter der på vei til vestlandet.

Originally posted by MD11

Sterke rykter sier at Fokkerne snart er historie. WF tar over alle disse rutene fra 2008 sies det fra høyere hold...noen som vet mer:question: Det er jo også det eneste riktig, en turbopropoperatør i SAS Gruppen i Norge.

Dette vil også føre til bedre rutetilbud, bla Q400 på OSL-KSU.

Vil det i såfall bety at produksjonen OSL-KSU deles mellom Widerøe og SAS, eller vil Widerøe overta all produksjon? Enkelte avganger har vel godt over 70-80 seter som Q400 har (kilde: Wikipedia), alternativt vil vel heller ikke flere avganger som erstatning for 737 være ugunstig for oljebyen...

Burde vel i alle fall være marked for et bedre rutetilbud enn KSU har vært avspist med den siste tiden. Utbygging på Vestbase og generelt gode marginer i den gamle "spøkelsesbyen" peker vel for en interessant fremtid.

Trur det beste hadde vært om WF overtok Westlink, en avtale som oprinnelig var i box. Kunne brukt Q400/300 på rutene til/fra nordvestlandet, og heller brukt 100 serien på rutene mellom KRS/SVG/BGO hvor bellegget ikke altid er like bra.

Back