Innslag i NRK ang Ryanair

  • Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Originally posted by DY

Skulle vært artig å vite hva gjennomsnittstiden for ansettelsesforhold blant kabinpersonalet er.....

Det står at Crewlink gir en 3-års kontrakt.
 
Originally posted by Superhai
Originally posted by DY

Skulle vært artig å vite hva gjennomsnittstiden for ansettelsesforhold blant kabinpersonalet er.....

Det står at Crewlink gir en 3-års kontrakt.
Joda...men jobber en 3 år eller 10 år eller bryter mange kontrakten?

Spørsmålet mitt står vel fortsatt ubesvart....
 
Originally posted by Fly high
Science fiction? Når regner du med at boka kommer ut?
(det trenger forøvrig ikke være fly i de bøkene jeg leser! :))
Politisk-filosofisk-sci-fi

Ringenes Herre, Monty Python, Tom Lehrer, Discworld, Hitchikers Guide to the Galaxy, pensum i statsvitenskap, religionskritikk blandet sammen i en herlig røre!

Men det blir ikke hagefest før jeg har skrevet den ferdig, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet :up:
 
Hey-hey! Dette høres interessant ut!
Er det forresten Aschehougs årlige hagefest du tenker på? Eller arrangerer du din egen? En liten sjokolade-happening f.eks.? :cheers:
 
I enten KLs eller SKs siste in-flightmagasin var det en side om sjokolade og en eller annen sjokoladeklubb for sjokoladefreaks. The Chocolate Society, kanskje? Er du medlem?
 
Originally posted by Fly high
Hey-hey! Dette høres interessant ut!
Er det forresten Aschehougs årlige hagefest du tenker på? Eller arrangerer du din egen? En liten sjokolade-happening f.eks.? :cheers:
Aschehougs, selvsagt. Man skal da bli en del av åndseliten!
 
Originally posted by The Ticketor
I enten KLs eller SKs siste in-flightmagasin var det en side om sjokolade og en eller annen sjokoladeklubb for sjokoladefreaks. The Chocolate Society, kanskje? Er du medlem?
Nope. SÅ gal er jeg ikke...ennå. ChocSoc er forøvrig etterhvert blitt mer en kommersiell bedrift med salg og kurs som hovedvirksomhet.

Jeg er "medlem" på sjokofreakforumet på www.seventypercent.com - ingen premie for å gjette hvem som er hvem... 70% er også til dels kommersiell, men forumet er gratis.

Fantastisk hvor OT en tråd kan bli.....
 
Skulle vært artig å vite hva gjennomsnittstiden for ansettelsesforhold blant kabinpersonalet er.....


Gjennomsnittstiden for cabinansatte er 10 mnd. Dette ble hevdet på et møte FR arrangerte på OSL i forb. med et pilotopptak for et år eller to siden.

En pilot må betale 250.000 kr. for en typerating til 737 ved ansettelse,selv om vedkommende allerede har erfaring på typen.FR har kjøpt endel kursplasser på SAS Flight Academy for 200.000 kr som de "selger" videre til nye piloter med 50.000 kr. i fortjeneste Et løft i markedet nå med påfølgende pilotmangel kunne vært å ønske.Tror FR ville få det sparket i skrittet som de fortjener!
 
??? Ryanair krever jo at piloter som søker er godkjent på 737 når de søker, så hva er vitsen? Så vidt jeg vet krever også Southwest at pilotene skal ha godkjenning på 737 når de søker - men de krever kanskje ikke at man skal gå på kurs for å lære noe man kan? Riktignok vil alle piloter måtte lære selskapets spesifikke rutiner og øver på nødsituasjoner etc, men koster det virkelig 200000 penger?
 
Jeg er ganske sikker på at de tider kommer hvor LCC - selskapene må betale for type-rating for sine kommende piloter. Når de "gode" tider kommer vil svært mange piloter spesielt fra FR "flykte" over til de mer seriøse selskapene. Da blir det mangel på søkere med lang erfaring til spesielt Ryanair. Det er synd svært få medier retter søkelyset på de ville tilstandene som finnes innen luftfarten. Det er i utgangspunktet veldig vrient å få seg en pilotjobb om en ikke må betale for å få seg jobb. Er selv pilotutdannet fra USA med mye gjeld. Kan bare glemme å betale 200000-300000 kr for en type-utsjekk på B737. Det har jeg ikke råd til!!!!
 
Det kan nog bli pilotbrist även på Ryanair. De första indikationerna har ju kommit med en hel del bråk i Dublin om man läser på Pprune.
Dessutom så har ju FR chartrat in två A320 under mars månad på grund av att några av piloterna hade flugit hela sin kvot för året (uppgift från en vanligtvis pålitlig källa på hahn-infos).
I dag tillkännagav man också att Lübeck blir bas, även om några datum för start inte nämndes (länk till nyhet på Ryanair
 
Back
Top