• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Innsjekk og sikkerhetskontroll søndag morgen

Herlov

ScanFlyer Gold
Innsjekk og sikkerhetskontroll søndag morgen

Hallo!

Jeg skal som tidligere nevnt avgårde på søndag. Jeg reiser med KLM 0955. Jeg tar flybussekspressen og har muligheten til å ankomme 0840 eller 0640. Spørsmålet mitt blir da om jeg får for knapt med tid dersom jeg ankommer 0840, slik at jeg har en time og 15 minutter til disposisjon før flyet går. Søndag morgen er jo en rolig periode, men det er vel kanskje tilsvarende rolig bak skranken? Hvordan er ståa i sikkerhetskontrollen? Jeg vil nødig bli stående igjen, men det er heller ikke artig å sitte på Gardermoen i over 3 timer grytidlig en søndag morgen.

Hva synes Thomas eller andre erfarne reisere? Skal jeg sjanse på den sene bussen eller sikre med den tidlige?

Takk for hjelpen. :cool:

Re: Innsjekk og sikkerhetskontroll søndag morgen

Sats på det sikre, kva om bussen er forsinka?:old

Er morgensøvnen din verdt nok til å kjøpe seg mer fleksibilitet med flytoget?

-A

Hm, er et noen som sier at verden går framover?

Reiser med Norwegian til CHP torsdag kl 0740 - er det to timer før som gjelder? Hadde dessverre ikke SAS som mulghet, fordi det passende flyet var fullbooket. :cry:

Originally posted by ph-ndr

Er morgensøvnen din verdt nok til å kjøpe seg mer fleksibilitet med flytoget?

-A

Tog er dessverre ikke et alternativ da regiontoget fra Fredrikstad til Oslo ikke går før 0730 på søndag morgen .. :cry:

Husk at KLM stenger innsjekk 40 minutter før avgangstid.....

Hvis du er der 0640 så har du god tid, og mest sannsynlig first in line. Innsjekk'en for KL1140 på morgenen stenger vel 0605, og neste åpner 2t 30min før elns tror jeg.

0840 virker for sent, spes. når C/I som det nevnes her stenger 40min før..

Originally posted by Herlov

Hallo!

Jeg skal som tidligere nevnt avgårde på søndag. Jeg reiser med KLM 0955. Jeg tar flybussekspressen og har muligheten til å ankomme 0840 eller 0640. Spørsmålet mitt blir da om jeg får for knapt med tid dersom jeg ankommer 0840, slik at jeg har en time og 15 minutter til disposisjon før flyet går. Søndag morgen er jo en rolig periode, men det er vel kanskje tilsvarende rolig bak skranken? Hvordan er ståa i sikkerhetskontrollen? Jeg vil nødig bli stående igjen, men det er heller ikke artig å sitte på Gardermoen i over 3 timer grytidlig en søndag morgen.

Hva synes Thomas eller andre erfarne reisere? Skal jeg sjanse på den sene bussen eller sikre med den tidlige?

Takk for hjelpen. :cool:

Som Thomas skriver, innsjekk stenger 40 min før avgang. Sjekker du inn 40 in før avgang, kan din baggasje bruke 20 min før den er fremme i baggasjehallen, klar for utkjøring til flyet. KLM har strenge rutiner for baggasje, all baggasje skal være klar senest 20 min før flyavgang, kommer noe baggasje senere blir den stående til neste avgang. Sats på det trygge, ta tidligere buss og ta deg en kaffe og nyt morgenen på gardermoen og se på livet. Ha en fin reise:wink

To timer i senga søndag morgen har da langt større verdi enn diverse kanskje.
Jeg hadde tatt bussen som var der oppe 0840, men så er jeg jo også deltidssjåfør på Flybussekspressen da (riktignok ikke Fredrikstadruta) :lol:

(Vil også tro at bussen er framme før tiden - søndag morgen er det lite trafikk på veien)

Takk for alle innspill! Det blir nok den tidlige bussen, så får jeg heller kjøpe 10 aviser når jeg kommer fram. Heh

Så lenge du kan sjekke inn både via internett eller på automat skjønner jeg ikke problemet...

Vel, jeg hadde vært tidlig ute.

Har benyttet KL mye i den senere tid, og det kan gå fryktelig tregt hvis mange skal til USA ? Har du kun håndbagasje og sjekket inn på nettet er det jo greit. MEN , du skal først ut på busstur....... :-p

Originally posted by TG923

To timer i senga søndag morgen har da langt større verdi enn diverse kanskje.
Jeg hadde tatt bussen som var der oppe 0840, men så er jeg jo også deltidssjåfør på Flybussekspressen da (riktignok ikke Fredrikstadruta) :lol:

(Vil også tro at bussen er framme før tiden - søndag morgen er det lite trafikk på veien)

Lite trafikk ja, men man er ikke garantert mot ikke å komme opp i ett trafikkuhell som plutselig tar 1 time i kø.. det er langt fra Østfoll' til Galmon' serdu.. selv på en Søndag :wink

Det er akuratt denne typen mennesker som som regel ikke rekker flyene sine.. fordi de helst skal kunne gå rett av bussen til gaten.. errr!

Det er booket 3C 134M i morra, så det vil nok være press på innsjekk. Jeg ville nok heller tatt morrakaffen på OSL og vært ute i god tid!

(ingen indikasjoner på at sikkerhetskontrollen skal ta lang tid, men jeg veit litt om bemanningen på SA i morgentidlig.....)

Back