Innsjekk med SAS

Skal reise fra Miami til CPH med SK954 og har fått sjekket inn og ordnet boardingpass m/QR-kode i app. Noen som vet når jeg tidligst kan få levert inn bagasje på flyplassen?

Siden dette er transatlantisk fra USA antar jeg at bagasjetags mm ikke kan hentes via automat og at jeg må vente til SAS-skrankene bemannes…. Så da er spørsmålet når dette skjer? Flyet har avgang kl 1935.

Skal reise fra Miami til CPH med SK954 og har fått sjekket inn og ordnet boardingpass m/QR-kode i app. Noen som vet når jeg tidligst kan få levert inn bagasje på flyplassen?

Siden dette er transatlantisk fra USA antar jeg at bagasjetags mm ikke kan hentes via automat og at jeg må vente til SAS-skrankene bemannes…. Så da er spørsmålet når dette skjer? Flyet har avgang kl 1935.

Svarer meg selv (delvis). Det var faktisk automater der for å printe ut bagtag. Men bagasjen måtte så leveres til manuelt betjent skranke. Usikker på når skrankene åpnet, men det var iallfall mulig å levere bagasje kl 16, dvs 3,5 time før avgang. Brukte også sikkerhetskontrollen ved concourse J og sparte sikkert 20 minutter på det sammenlignet med å bruke sjekken ved concourse H.

Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Fant ikke en egen tråd for Widerøe, men denne involverer SAS også.

I slutten av måneden skal jeg reise OSL-KKN-TOS-OSL-SVG-OSL
Alt er med SAS med unntak av KKN-TOS som er med Widerøe og systemet til Berg Hansen booket den som en separat billett. OSL-SVG-OSL er også en egen booking gjort senere.

Jeg skal bare være i Kirkenes et par timer, kan SAS fremdeles sende bagasjen helt til Tromsø, eller er det slutt på det etter at widerøe ble Norwegian?

Og kan de sende bagasjen fra tromsø til Stavanger selv om det er separate bookinger?

Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Fant ikke en egen tråd for Widerøe, men denne involverer SAS også.

I slutten av måneden skal jeg reise OSL-KKN-TOS-OSL-SVG-OSL
Alt er med SAS med unntak av KKN-TOS som er med Widerøe og systemet til Berg Hansen booket den som en separat billett. OSL-SVG-OSL er også en egen booking gjort senere.

Jeg skal bare være i Kirkenes et par timer, kan SAS fremdeles sende bagasjen helt til Tromsø, eller er det slutt på det etter at widerøe ble Norwegian?

Og kan de sende bagasjen fra tromsø til Stavanger selv om det er separate bookinger?

Både SAS og Widerøe har blitt strengere (presisering av regler overfor innsjekkspersonelle) på at hvis de ikke er booket under samme refnummer, så skal man ikke «merge» bookinger sammen i innsjekkssystemet (selv om innen MCT) …. men unntaket lever nok i alle høyeste grad fortsatt rundt om kring!

Back