Innsjekk med SAS

Må du sjekke inn på nytt og fortsetter reisen med et annet selskap enn SAS så får du ikke noe ekstra bagasje, siden ekstra bagasje kun gjelder hos SAS. Det er ikke en Star Alliance fordel.

I dette tilfellet er det ikke snakk om noen ny innsjekk, det er gjennomgående billett hele veien hvor SK er "hovedselskap"/MSC. Men på tilbakeveien må jeg sjekke inn i Asiana-skranke på ICN.

I dette tilfellet er det ikke snakk om noen ny innsjekk, det er gjennomgående billett hele veien hvor SK er "hovedselskap"/MSC. Men på tilbakeveien må jeg sjekke inn i Asiana-skranke på ICN.
Utreise går nok greit. Retur er verre. Forhold deg til billetten.

Jeg har en sammenhengende booking i morgen, OSL-CPH-DUS. Jeg får sjekket inn på OSL-CPH, men ikke til siste flyvning (SK629), verken på nett eller i app. Noen som kan tenke seg hva det skyldes? Kan det være på grunn av at den er operert av Cimber? Overbooket? Eller skal den kanselleres? Det er ikke billetter til salgs til avgangen.

Setevalg hos SAS / SK944

Valgte nettopp sete for bedre halvdel på dagens SK944. I SAS-app'en finnes ikke setene 1H-8H. Hvordan kan dette ha seg?

Re: Setevalg hos SAS / SK944

Går det an å scrolle? Ellers er det formatteringsfeil antagelig. Har sett det med andre flytyper også.

Re: Setevalg hos SAS / SK944

Går det an å scrolle? Ellers er det formatteringsfeil antagelig. Har sett det med andre flytyper også.

Sitter her med SAS-app. i siste utg. av iOS. Ingen scrollemulighet her. Får ikke sjekket på PC/web før i efta. 9H og 10H i "minikabinen" er synlige.

Innsjekk OSL for charter ut fra CPH?

Hei. Denne helgen går turen fra Oslo, via CPH, til Grønland. Vi skal på cruise med Hurtigruten. Billettene fra OSL går med SAS i C, ordinært rutefly. Videre med Air Greenland, chartret, ikke mottatt noen PNR for denne, kun flightnummer.

Er det mulig å sjekke inn gjennomgående fra OSL? Eller må man (stønn!) ut i CPH for å sjekke inn på nytt? Orker ikke tanken på konas veskestyr i security.

Re: Innsjekk OSL for charter ut fra CPH?

Kanskje hun kan vente airside med håndbagasjen mens du går ut og sjekker inn på nytt?

Er da transfer disker i CPH airside. Bruk dem

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Kanskje hun kan vente airside med håndbagasjen mens du går ut og sjekker inn på nytt?

Ja, det forekommer meg at det kan være verdt ulempen, å parkere henne i passende lounge mens jeg tar turen ut.

Er da transfer disker i CPH airside. Bruk dem

Hvordan fungerer det?
Sjekke bags på vanlig måte, kun til CPH - og deretter oppsøke transfer disk i CPH, airside? Vil de kunne få noen til å fiske tak i bagasjen og ekspedere den videre, fra landside?

Er redd for at bagasjen ikke skal komme frem samtidig med oss (til Grønland). Skal som sagt rett videre med skip, og når det først har kastet loss er det få eller ingen muligheter til å få ettersendt evt. forsinket bagasje.

Får også fullstendig frysninger av tanken om madames veske(r) og security, noe mindre flyplass-effektivt vesen eksisterer ikke.

Hvordan fungerer det?
Sjekke bags på vanlig måte, kun til CPH - og deretter oppsøke transfer disk i CPH, airside? Vil de kunne få noen til å fiske tak i bagasjen og ekspedere den videre, fra landside?

Er redd for at bagasjen ikke skal komme frem samtidig med oss (til Grønland). Skal som sagt rett videre med skip, og når det først har kastet loss er det få eller ingen muligheter til å få ettersendt evt. forsinket bagasje.
Beklager leste ikke hele innlegget. Den måten der forutsatte selvsagt at bagasjen ble sendt hele veien fra OSL. Ville kanskje prøve å få fatt i PNR fra selskapet så kanskje OSL klarer å trylle :)

Beklager leste ikke hele innlegget. Den måten der forutsatte selvsagt at bagasjen ble sendt hele veien fra OSL. Ville kanskje prøve å få fatt i PNR fra selskapet så kanskje OSL klarer å trylle :)

SAS har interline-avtale med GL og det holder vel med flightnummer på neste flyvning for å lage bagtag. Deretter må man ta med bagasjekvitteringsslippen til transfer å be dem sjekke bagasjen inn på neste flyvning for at den skal lastes på.

Ser det kommer en endring fra 01. Oktober. Du kan ikke lenger bruke eb kortet for å sjekke inn på automatene. Er det dagen wf og sk skiller lag på ekte?
Idag kan man ikke lengere adm. reiser med wf i appen. Ikke velge seter i app eller automat.

Ser det kommer en endring fra 01. Oktober. Du kan ikke lenger bruke eb kortet for å sjekke inn på automatene. Er det dagen wf og sk skiller lag på ekte?
EB-kort har da aldri fungert på automatene, i alle fall ikke for meg.

SAS har interline-avtale med GL og det holder vel med flightnummer på neste flyvning for å lage bagtag. Deretter må man ta med bagasjekvitteringsslippen til transfer å be dem sjekke bagasjen inn på neste flyvning for at den skal lastes på.

Nei, det holdt ikke. Måtte ut i CPH og sjekke inn på nytt.

Og greit var det, for et titalls reisende som på mystisk vis fikk bagasjen sjekket inn hele veien til Grønland har fortsatt ikke mottatt bagasjen. Og skipet har nå forlatt sivilisasjonen.

Fruen måtte forresten bli med til innsjekk i CPH/personlig oppmøte. Det var deretter bare å stålsette seg og skille lag i køen til security, for deretter å bli lykkelig gjenforent på innsiden. Selvsagt etter 7 minutters venting på bedre halvdel.

Nei, det holdt ikke. Måtte ut i CPH og sjekke inn på nytt.

Og greit var det, for et titalls reisende som på mystisk vis fikk bagasjen sjekket inn hele veien til Grønland har fortsatt ikke mottatt bagasjen. Og skipet har nå forlatt sivilisasjonen.

Fruen måtte forresten bli med til innsjekk i CPH/personlig oppmøte. Det var deretter bare å stålsette seg og skille lag i køen til security, for deretter å bli lykkelig gjenforent på innsiden. Selvsagt etter 7 minutters venting på bedre halvdel.

Det holder for systemet, men det er ikke sikker det holder for agenten.

At de ikke fikk bagasjen skyldes sikkert at de ikke viste bagasjetaggen og sjekket den inn til neste flyvning, i tillegg til å sjekke inn passasjerene

Du MÅ ikke gå i fast track. Jeg 'ofret' meg for familien sist jeg var i Seattle og droppet TSA Pre. Som belønning fikk jeg et rødt plastkort ved ID kontrollen som jeg viste til agenten ved portalen, og fikk lov til å gå gjennom den vanlige portalen istedet for kroppsscanneren. ;)

Du MÅ ikke gå i fast track. Jeg 'ofret' meg for familien sist jeg var i Seattle og droppet TSA Pre. Som belønning fikk jeg et rødt plastkort ved ID kontrollen som jeg viste til agenten ved portalen, og fikk lov til å gå gjennom den vanlige portalen istedet for kroppsscanneren. ;)

Misforstå meg rett. Fruen gikk også i det som frem til da var benevnt FAST track. Men det er noe med fruen og sikkerhetskontroller som ikke går helt overens. Det har noe å gjøre med et usedvanlig rikt innhold i håndveske/-bagasje, inkludert glidelåser, knapper, rominndeling, rom-i-rom med egne glidelåser, m.m. Jeg har for lengst meldt pass og lar henne seile sin egen sjø, enkelte scener er for vonde til å følge med på (jeg er inn/ut av disse slusene nærmest daglig når jeg er på jobbreiser, og har i likhet med mange andre ofte-reisende lagt meg til noen vaner for at det skal gå som på skinner). :fly Men når vi er vel på innsiden og slapper av med et helt passe glass vin, er det trivelig å være på tur sammen.

Back