Innsjekk med SAS

Hei!
Reiser til USA førstkommende fredag, med første flight 06.50. Har forstått det sånn fra innlegg lenger opp i tråden her at innsjekk på nett og i app åpner 36 timer før første avgang. Prøvde nettopp å sjekke inn i appen, men fikk bare beskjeden "Internet check-in not possible. Please check in at the airport."

Har noen en idé om hva det kan skyldes? Alle i bestillingen reiser på ESTA.

Har litt blandet erfaring med veldig tidlig innsjekk på langdistanserutene, både til Asia og USA. Prøv igjen i morgen tidlig, blir ikke overrasket om du får det til da.

Hei!
Reiser til USA førstkommende fredag, med første flight 06.50. Har forstått det sånn fra innlegg lenger opp i tråden her at innsjekk på nett og i app åpner 36 timer før første avgang. Prøvde nettopp å sjekke inn i appen, men fikk bare beskjeden "Internet check-in not possible. Please check in at the airport."

Prøv igjen litt nærmere avgang. Antar at dere har lagt inn APIS også? I værste fall er en av dere flagga til SSSS

Har du lagt inn obligatorisk passasjerinfo (APIS) med passnummer og det hele?
Er alle flyvninger med SK eller *A?

Når det gjeld setevalg ved innsjekk; er det noko triks for å sjå skilnad på oppteke sete og (soft)blokkert sete? Eg har dei fleste gangar (i Plus) hamna på tre-setar som er full ved innsjekk, men det er nesten aldri folk i midtsetet likevel. Sist tur frå Oslo var egentleg heile treseteren ledig, sjølv om alle sete var opptekne då eg sjekka inn.

Når det gjeld setevalg ved innsjekk; er det noko triks for å sjå skilnad på oppteke sete og (soft)blokkert sete? Eg har dei fleste gangar (i Plus) hamna på tre-setar som er full ved innsjekk, men det er nesten aldri folk i midtsetet likevel. Sist tur frå Oslo var egentleg heile treseteren ledig, sjølv om alle sete var opptekne då eg sjekka inn.
expertlyer.com viser soft-block

Takk for svar! Det funkar med gratisversjon ser eg. Men det er eit par seter som står som blocked på expertflyer men er ledige i appen. Kva betyr det skal tru? Eg er EBS.
Tja, det er diverse faktorer som gir ulike personer tilgang til ulike seter andre ikke har tilgang til. Nøyaktig hvilke kriterier som ligger til grunn holdes vel hemmelig, men etter min erfaring gir i alle fall høyere status tilgang til flere seter, spesielt på de første radene i go.

Prøv igjen litt nærmere avgang. Antar at dere har lagt inn APIS også? I værste fall er en av dere flagga til SSSS

Det var faktisk en av oss som var flagget til SSSS, ja. Litt OT i forhold til tråden, men er det noen spesielt sjekken innebærer? Og er den på avreiseflyplass, eller hos CBP?

Sikkert dumme spørsmål, men håper det går fint at en uerfaren reisende spør :)

Jeg fikk samme feilmelding før jul, og merket i grunnen ingenting i immigrasjonen, utenom et par spørsmål mer enn jeg har fått før. Er nok mer SAS IT som står bak.

Hei!

Antagligen är flighten till USA "under preparation" och öppnas 22 timmar före dep, kanske tidigare.

Jeg fikk samme feilmelding før jul, og merket i grunnen ingenting i immigrasjonen,.

SSSS er kun for security, ikke for immigrasjon. På reise fra USA vil du bli sendt gjennom en egen kanal (noe som kan være en fordel hvis køene er lange) men andre veien er jeg ikke sikker på hva de gjør på ikke-amerikanske selskaper. Muligens ekstra inspeksjon på gate, som du vil få med et amerikansk selskap.

I CPH holder pleier SAS å holde deg igjen rett utenfor gate området, så boarder de flyet. Deretter slipper de SSSS inn i gateområdet der det som regel blir stilt en god del ekstra spørsmål og sjekket en runde ekstra før du får gå ombord.

Hei,
Noen som vet hvor lenge før avgang SAS' innsjekk/bag drop åpner i Tokyo?
Klarer ikke å finne den informasjonen på nettsidene til SAS.

Hei,
Noen som vet hvor lenge før avgang SAS' innsjekk/bag drop åpner i Tokyo?
Klarer ikke å finne den informasjonen på nettsidene til SAS.

Mellom 9.00 - 9.30, avhengig av hvor mange som har samlet seg i kø.

Ref internet check-in not possible, så fikk jeg denne også grunnet SSSS. Ikke at jeg forstår poenget, men sjekker da inn likevel bare på flyplassen. SSSS sjekk på CPH var veldig greit, de har avlukke og kaller inn en og en person. Det var swab av elektronisk utstyr samt meg selv, fort gjort av et par hyggelige dansker. Overraskende lite spørsmål, bare ønske om god tur. Etterpå slapp jeg rett ut i vanlige gate område med resten av flyet.

Er det slutt på at checkin åpner 36 timer før avreise?

Flyr GZP-OSL søndag klokka 1220 og får ikke sjekka inn enda, hverken på nett eller i appen, reiser i SAS Plus om det skal ha noe å si!

Sent from my HTC One using Tapatalk

Back