Innsjekk med SAS

Re: boarding pass DUS

Hei,
skal for første gang reise med SK ex. DUS. Trenger jeg papir boarding pass eller fungerer det med smartphone?

Takk
Tviler på at du vil slite med BP på mobilen. Både SK og LH bruker dette selv, så da vil jeg anta at DUS er vant med det.

SAS har lagt om til egen Altea i DUS, så det er akkurat som alle andre vanlige SAS-stasjoner.

Da var jeg innom DUS på turen. Jeg hadde noen problemer med appen og skulle få meg en oldschool BP. Til min overraskelse er LH ikke ground handler til SAS, og dermed var det heller ikke mulig å hente ut BP ved automat. SAS har selv to counter (1 vanlig og 1 biz) i terminal 1. Damen var dog så vennlig å gjøre meg oppmerksom på både fast track (sticker) og lounge tilgang.

Sas check in SPU

Noen som vet om sas har fått på plass internett check in på SPU i år? Det fantes ikke for to år siden, da var det bare manuell.

SAS - Obligatorisk passasjerinformasjon

Hei,

skal en tur til Hong Kong nå på torsdag. Når jeg logger inn på sas.no så får jeg beskjed om å legge inn Obligatorisk passasjerinformasjon:

For reiser til/fra, innenfor eller med overflyvning av Russland, krever russiske myndigheter informasjon i forkant av reisen.

Personopplysninger som må oppgis er: alle for-, mellom- og etternavn (som vist i passet), fødselsdato, kjønn, nasjonalitet, type og nummer på identitetsdokumentet (pass). Informasjonen må oppgis så snart som mulig og ikke senere enn 24 timer før avgang. For bestillinger som er gjort mindre enn 24 timer før avgang, må informasjonen oppgis på bestillingstidspunktet. Det er mulig å endre eller legge til passasjerinformasjon opp til 24 timer før avgang.

Får feilmelding når jeg legger inn informasjonen, "Systemet kunne ikke behandle forespørselen. Kontakt teknisk kundestøtte for ytterligere assistanse".

Er dette noe som evt. kan løses ved check-in eller bør jeg kontakte "teknisk kundestøtte" nå ?

Re: SAS - Obligatorisk passasjerinformasjon

Aaaah, SAS IT!

Det går fint att lösa vid incheck. :cool:

Heisann!

Jeg ville ringt 05400 og fått dem til å legge in det jeg krs-per. Går nok som savipix sier fint ved innsjekk, men bedre føre var. De russerne kan fort være vrange...

Var selv med den flighten i Desember, og da gikk det fint å legge inn detaljene på nettet. Men som man sier: "SAS IT sine veier er uransakelige ..."

Kim

Intet som trengs før man er på flyplassen, så ikke nødvendig å stresse.

Opplevde akkurat samme feilen for en uke siden for reise til Hong Kong, og ringte inn. De fikset det raskt, men er utrolig frustrerende å oppleve slike feil, man kan bli litt stresset.

Opplevde også det samme til HK i November. Ordnet alt på flyplassen ved innsjekk uten problemer...

Når åpner egentlig SAS' online innsjekk? Det offisielle svaret er 22 timer før første avgang i bestillingen, men i praksis har jeg opplevd at den ofte er åpen rett etter midnatt (skandinavisk tid) dagen før første flyavgang. Om man har et fly som går onsdag morgen kan man sjekke inn sent mandag kveld. Hva har dere andre erfart?

Og hvordan håndteres dette ved lange reiser, f.eks. med 2-3 kortdistanseavganger før en interkontinental avgang?

(Check-in via appen åpner konsekvent 22 timer før, det jeg tenker på her er innsjekking via www.sas.no.)

Jeg skal avgårde med fakirekspressen til CPH om noen dager, hvor under insjekkingsprosessen er det man kan kjøpe seg loungeadgang?
Kan man gjøre det i appen, eller er det kun på nettsiden?

Når åpner egentlig SAS' online innsjekk? Det offisielle svaret er 22 timer før første avgang i bestillingen, men i praksis har jeg opplevd at den ofte er åpen rett etter midnatt (skandinavisk tid) dagen før første flyavgang. Om man har et fly som går onsdag morgen kan man sjekke inn sent mandag kveld. Hva har dere andre erfart?

Og hvordan håndteres dette ved lange reiser, f.eks. med 2-3 kortdistanseavganger før en interkontinental avgang?

(Check-in via appen åpner konsekvent 22 timer før, det jeg tenker på her er innsjekking via www.sas.no.)

36 timer før første avgang. Hvis du flyr fra OSL til CPH klokken 07.00 19. februar, så kan du sjekke inn både på appen og nett fra klokken 19.00 17. februar.
Merk at du ikke kan trykke på knappen "check in" på bookingen din, men du må manuelt skrive inn PNR og etternavn i fanen "check in" nederst i appen.

Hvis du har videreforbindelse fra CPH, la oss si kl 12 til EWR, så kan du altså allikevel sjekke inn kl. 19, 17.februar.

Når åpner egentlig SAS' online innsjekk?

(

Sjekk-inn åpner 36 timer før, det er slik det er programmert. Unntak er hvor Altéa ikke benyttes og lokale prosedyrer styrer. Det kan også være avvik som gjør at åpning utsettes.

Jeg skal avgårde med fakirekspressen til CPH om noen dager, hvor under insjekkingsprosessen er det man kan kjøpe seg loungeadgang?
Kan man gjøre det i appen, eller er det kun på nettsiden?

Kun på nettsiden tror jeg - da får du opp bannere med lounge og ekstra bagasje som du kan klikke på for å legge til.

Du kan også gjøre det i automat på flyplassen, men jeg mener da det koster mer.

Om så SAS' lounger er verdt de 179 kronene de tar, er en annen sak...

Kun på nettsiden tror jeg - da får du opp bannere med lounge og ekstra bagasje som du kan klikke på for å legge til.
...
Om så SAS' lounger er verdt de 179 kronene de tar, er en annen sak...

Fikk ordnet det ved innsjekk i går, det er glatt verdt 179 kroner for min del, om jeg skulle sette til livs den mengden mat jeg har tenkt å gjøre nå, ute blandt de uvaskede, så hadde det kostet langt mer enn 179 kroner.

Jeg er derimot tvilende til at OSL lounge er verdt 300 kroner, men det er en anna skål..

Hei!
Reiser til USA førstkommende fredag, med første flight 06.50. Har forstått det sånn fra innlegg lenger opp i tråden her at innsjekk på nett og i app åpner 36 timer før første avgang. Prøvde nettopp å sjekke inn i appen, men fikk bare beskjeden "Internet check-in not possible. Please check in at the airport."

Har noen en idé om hva det kan skyldes? Alle i bestillingen reiser på ESTA.

Back