Den kommer kanskje aldri i lufta igjen.
Kostbart leketøy og har det først begynte å rakne så blir det bare dyrere og dyrere å få det lappet sammen igjen.
At eieren er en bløffmaker som ikke kan betale regningene sine er godt kjent blant håndverkere og små firmaer i New York som pusset på Trump bygninger uten betaling.
At den kjeltringen ble President i USA er et hån og et mysterium, men det bare bekrefter hvor mye idioti er blant velgere her i koloniene.
Jeg skjemmes nesten, men glad for at vi fikk stemt ut den idioten.
Den 757-200 med RR motorer vi snakker om her er fint fly og artig leketøy for dem i styre huset. Som å kjøre sportsbil for det mye skyve kraft på de motorene. Derfor brukte vi de flyene, men de motoren i La Paz, Bolivia, hvor rullebanen er like lang som høyden over havet, 13 200 fot.
Samt på Tegucigalpa, en tvilsom flyplass i Honduras.
Det var et TV team der for å filme noe om verdens 10 farligste flyplasser, når dem var ferdig med filmingen dro dem hjem med oss, og det var jeg som fløy den avgangen og turen til Miami.
Dem fikk lov å filme ut av side vinduet for de var i fremste rekke i første klasse så det tunge kamera utstyret kunne ikke treffe noen eller noe om det skulle bli bråbrems, eller noe enda være.
Hyggelige folk, de hadde vært der en uke for å filme landingene, men var uheldig med været, ingen fly som skar av banen, eller traff fjell knauser på innflygingen.
Uansett, Trump flyet har vel sett sin gull alder, tviler på at Donald har penger til å få det på vingene igjen og de fleste flyselskaper parkerer dem pga for mye vedlikehold og folk betaler ikke ekstra for Ferrari ytelser.
(Eastern flygerne kalte 757en for Atari Ferrari, fikk noen cockpit klappseter der i 1987 når jeg fløy for Eastern Metro. Artig avgang fra STT med full spiker mot fjellet. Paxen ble advart at det var Max Performance Takeoff og bare å klore seg fast. )
Ante ikke at jeg kom til å havne på samme fly og samme flyplass 30 år senere og hadde det like gøy med å dra på full spiker på St. Thomas mot fjellet, som å kjøre Kawaski 500 i sin tid, rå kraft og så morsomt man kan ha det med buksa på.
