• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Innflygning til Hong Kong, hva er dette?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Regner med at noen på forumet allerede har funnet ut av hva det er som skal bygges her.
IMG_9118.JPG

Dette er sikkert noe med den nye broen som skal gå over til Macao, blir en av vedens lengste broen over vann hvis jeg husker riktig. Ta deg en liten titt på google så finner du mer info der;)

Hva er egentlig formålet med dette digre havarerte romskipet som ligger der og duver ute i vannet?

I Hong Kong bygger de veier på vann, mens vi ikke greier å bygge veier på land... :)

Så må noen komme trekkende med det håpløse argumentet nok en gang.

I Hong Kong bygger de veier på vann. I de største flyplassene i de arabiske landene har de DIGRE flyplassterminaler med palmer og gull og glitter og stas. Det er mange eksempler på land som kan være bedre på storskala infrastruktur enn Norge. Allikevel vil jeg påstå at Norge er et bedre land å bo i, selv om vi ikke velter oss i firefelts.

Norge er ikke perfekt, men det er ikke alle sammenligninger som er like meningsfylte. Forøvrig har dette ingenting med temaet for posten å gjøre.

Hva er egentlig formålet med dette digre havarerte romskipet som ligger der og duver ute i vannet?

Den ligger nok ikke og duver, i og med at det er overgangen mellom bro og tunnell ;) Men jeg aner ikke hva mer de skal bruke den til, selv om bildet tyder sterkt på at den får en eller annen secondary funksjon.

Kan vel sammsnlignes med dennne for Øresundbroen. De hadde sikkert også fine tegninger om hvordan den skulle bli...

pic01.jpg

Den ligger nok ikke og duver, i og med at det er overgangen mellom bro og tunnell ;) Men jeg aner ikke hva mer de skal bruke den til, selv om bildet tyder sterkt på at den får en eller annen secondary funksjon.

Ah, haha, da forstår jeg. Da gir jo hele konstruksjonen litt mer mening ja ;)

Avansert, fancy rasteplass/spisested med småbåthavn?

Så må noen komme trekkende med det håpløse argumentet nok en gang.

I Hong Kong bygger de veier på vann. I de største flyplassene i de arabiske landene har de DIGRE flyplassterminaler med palmer og gull og glitter og stas. Det er mange eksempler på land som kan være bedre på storskala infrastruktur enn Norge. Allikevel vil jeg påstå at Norge er et bedre land å bo i, selv om vi ikke velter oss i firefelts.

Norge er ikke perfekt, men det er ikke alle sammenligninger som er like meningsfylte. Forøvrig har dette ingenting med temaet for posten å gjøre.

Det er synd du ikke syns det er dumt at vi ikke "bader" i firefelts motorveier. Men vi skal jo bare ta til takke med hva vi får, for vi bor jo tross alt i verdens beste land uansett. :rolleyes:

Men nei dette er ikke relevant for forumet, så beklager så meget at jeg nevnte det.

Får uansett håper det blir så stilig som de har designet det. Kan jo bli en attraksjon i seg selv ;)

Det er synd du ikke syns det er dumt at vi ikke "bader" i firefelts motorveier. Men vi skal jo bare ta til takke med hva vi får, for vi bor jo tross alt i verdens beste land uansett. :rolleyes:

Jeg har overhodet ikke sagt at vi skal ta til takke med det vi får. Skulle gjerne sett mer firefelts i Norge jeg, og skulle gjerne sett at det gikk fortere å bygge det. Det er bare litt merkelig å bruke den typen sammenligning. Veldig ofte når det er snakk om veier eller infrastruktur med eksempler på solide anlegg fra andre land kommer noen alltid og sier "ja, sånn og sånn får de til der, mens vi får ikke til ditt og datt engang". Det er helt sikkert ting Norge er langt bedre enn Hong Kong på også, det betyr ikke dermed at Hong Kong skal sammenligne seg med Norge og si "hvorfor får ikke vi det til?", ting er ikke alltid direkte overførbart mellom forskjellige samfunnsmodeller. Det er ikke snakk om at jeg sier at Norge er best, jeg sier bare at den typen sammenligninger er litt lite bærekraftige. Forøvrig var det ikke det at det ikke var relevant for forumet, men det var ikke relevant for tema her. Nå ville jeg bare oppklare her, denne typen diskusjoner finnes det vel endeløse tråder av ellers i forumet.

Kan vel sammsnlignes med dennne for Øresundbroen. De hadde sikkert også fine tegninger om hvordan den skulle bli...

pic01.jpg

Det der ser jo mer ut som et anleggsområde. Bare grus og pukk og asfalt.

Last edited:
Det der ser jo mer ut som et anleggsområde. Bare grus og pukk og asfalt.

Tror du er inne på noe der. Det bildet der er sannsynligvis fra anleggsperioden ;) Bildene på Wikipedia ser annerledes ut, og ifølge artikkelen er Peberholm, som den heter, i dag en spesiell økologisk sone.

Back