Inn til USA? Du må godkjennes før du kan kjøpe billett!

Re: Inn til USA? Du må godkjennes før du kan kjøpe billett!

Bare du kan vise frem til en retur billett... Det er vel dèt som er det viktigste. Ellers må du vel ha visum...
Iværstefall blir du jo bare bura inne med mange andre illegale innvandrere der borte...?

Hmm..
..har jo egentlig ingen retur-billett, nå er jo alt blitt elektrinisk,
og en evt. returbillett tar jeg og bestiller via IDTravel-sidene
i det jeg vet når jeg ønsker å dra hjem..?

Jeg tipper på at denne forhåndsgodkjenningen, om det blir noen, blir lignende det australske ETA-systemet (som er veldig enkelt og går veldig fort) og at man beholder resten av Visa Waiver-prosedyrene (med den grønne lappen osv).

Og litt OT: Fant denne tråden fra 2004 via den lille geniale funksjonen nederst på siden.. Ble det noen gang noe av?

Nei.

Selskaper som fra 19. februar ikke kan sende AQQ (den interaktive foerespoerselen som sendes sammen med sjekkin-transaksjonen) maa imidlertid sende APIS tredve minutter foer STD. Imidlertid kan man fortsette aa sjekke inn til avgangstid og man maa sende Final APIS naar doerene stenges.

Fra 19. august maa imidlertid selskaper som ikke kan sende APIS sende Final APIS 30 minutter foer avgangstid. Det er iallefall siste versjon.

Nevnte jeg at SITA DCS er foerste (og foerloepig eneste) DCS med operativt og sertifisert AQQ loesning? ;)

Hmm..
..har jo egentlig ingen retur-billett, nå er jo alt blitt elektrinisk,
og en evt. returbillett tar jeg og bestiller via IDTravel-sidene
i det jeg vet når jeg ønsker å dra hjem..?

Du maa vise bevis for at du har billett - itinery, billettkvittering e.l. ...

Imidlertid har jeg i mine nesten 20 aar som ID-reisende aldri blitt spurt om dette. SAS-kortet i passet besvarer de fleste spoersmaal foer de blir stilt ..

Så heldige vi er som har SITA DCS da! Og nå når vi fikk error code manualen på ca 40 sider om SITA tkting så begynner vi å forstå feilmeldingene og kan da rette på ting, så det funker egentlig ganske greit nå. Men det var en liten avsporing...

For dem som vil lese mer om hva ETA er, kan lese litt om det på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Travel_Authority

Back