Ingen poeng fra Skyways eller Avianca?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Milage run i oktober?

Ser ut til at jeg har forregnet meg litt:
-Får man virkelig ikke Eurobonuspoeng for flighter med Skyways som har codeshare med SAS? Jeg trodde det skulle være flight med SAS da det kun stod SK på billetten.
-Kan man få Eurobonus for flighter med Avianca? Trodde de var med i *A, men det var visst ikke før i 2012.

Ser ut til at jeg vil bomme med ca. 1000 poeng på sølvstatus.. i år igjen. :cry:
 
Last edited:
Skyways ga uansett kun Ekstrapoeng, slik at det ville ikke hjulpet deg til noe status. Nå ser det ut til at de er fjernet helt fra Eurobonus sin samarbeidsliste.
 
1150 poeng vil vel koste minst 4-5k og det synes jeg er vel mye. Og eg må jo ha en grunn for å fly.

Grunn? Den der forsto jeg ikke.

Ellers er det ting som tyder du samler i feil program når du må ut med så mye for 1150 poeng. En billig billett med LH T/R BGO-FRA-BCN, gir meg minimum 2000 miles hos Aeroplan, og den koster stort sett under 2000kr. Hos Aeroplan er kranet til gull 35.000 miles.

EDIT: Dette eksempelet var billigbillett med Lufthansa.
 
Last edited:
1150 poeng vil vel koste minst 4-5k og det synes jeg er vel mye. Og eg må jo ha en grunn for å fly.

Hei Robert. Det å fly er dag god nok grunn i seg selv?

Vel, her kommer et tips: Kommer jo an på om du er Silver eller Basic men:

Om du er silver
t/r OSL-CPH en vei i Xtra og retur i Eco saver vil gi deg:
1220 points som Silver for ca kr 2600,- (t/r samme dag)

Om du er basic:
t/r OSL-CPH en vei i Business og retur i Eco saver vil gi deg:
1350 points som Basic for ca kr 3200,- (t/r samme dag)
Her vil du jo også kunne få med deg frokost i kantina.

Fremdeles en del penger, men langt fra 4-5K. Om det er snakk om en upgrade til Silver er det kanskje ikke verd det. Men det er jo en smakssak. Kommer an på hvor ofte du flyr om mer bagasje, raskere innsjekk og flere bonuspoeng har noe å si.
 
Jeg betaler ikke flere tusen for å fly frem og tilbake uten å ha noe å gjøre på stedene jeg er innom, det var det jeg mente med grunn.

Det er i Eurobonus jeg ser ut til å ville mangle 1150 poeng av de 20000 for sølvstatus som jeg helst vil ha for å få fasttrack på sikkerhetssjekk i USA for turer jeg skal ha der neste år.

Skulle jeg begynne med Aerostar vill jeg mangle nesten 25000 poeng som jo er langt mere enn 1150 så jeg følger ikke helt logikken din her.

Utfordringen er altså å få 1150 poeng på billigst mulig måte og samtidig få noen nyttige turer ut av det.
 
Fremdeles en del penger, men langt fra 4-5K. Om det er snakk om en upgrade til Silver er det kanskje ikke verd det. Men om det er snakk om å komme seg til Gold så må da dette være en "no-brainer"?
Pga fastlane på sikkerhetssjekk i USA har sølvstatus en verdi for meg, men det er ikke verdt å kaste bort en dag og 3200 kr. Er bare basic nå og vil opp igjen på sølv.

Foruten familiebesøk i Alicante kan jeg kun tenke meg turer til destinasoner hvor jeg enda ikke har vært.

Må unnskylde meg om jeg støter de som synes at flyging i seg selv er grunn nok til å fly. ;)
 
Last edited:
Swiss til Palma i klasse S ser ut til å gi 1500 poeng for 2800,-

Prøver å finne noe bedre og billigere...
 
Får jeg forresten 3360 eurobonuspoeng med Lufthansa i L til Bogota eller har jeg beregnet feil også her?

Hadde vært greit om SAS hadde en kalkulator for å beregne hvor mange poeng man fikk med andre selskaper.
 
Er det noe sted man faktisk kan sjekke hvor mange poeng man faktisk vil få til Eurobonus når man reiser med andre i alliansen?
 
Er det noe sted man faktisk kan sjekke hvor mange poeng man faktisk vil få til Eurobonus når man reiser med andre i alliansen?

sas.no sier noe om hvem du får opptjening med. http://www.gcmap.com/ kan brukes for å finne distansen som gir antall mil (har vært oppe flere ganger siste tiden). For partnere er opptjeningen pr. fløyet distanse rundet opp til nærmeste 100 mil (med en nedre grense som beskrevet på EB-sidene). En del klasser gir 25% av dette, noen gir mer enn basisdistansen, akkurat som med SAS.
 
Takk, men sjekker jeg for eksempel FRA-OPO så gir det 1027 miles avstand som burde gi 275 poeng til Eurobonus en vei for billigste flight, men Lufthansas egen kalkulator viser 125 poeng for den strekningen.

Er stadig litt forvirret.
 
Takk, men sjekker jeg for eksempel FRA-OPO så gir det 1027 miles avstand som burde gi 275 poeng til Eurobonus en vei for billigste flight, men Lufthansas egen kalkulator viser 125 poeng for den strekningen.

Skal du ha mil på LH-konto eller poeng på SAS-konto? Skal du ha SAS-poeng så hold deg til SAS-tabellene.

Når man skal regne ut hva man tjener og hva ting koster så må man ikke blande prislistene! Opptjening av SAS-poeng følger SAS-EB tabeller. Opptjening av LH-mil følger LH-kalkulatoren. (Akkurat på samme ved som ved uttak.).

FRA-OPO med LH gir iflg. tabellen 250 poeng (står Range 75 - 250 for rabattert økonomi på http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Lufthansa/ )

Er stadig litt forvirret.
Og et fortsetter du å bli dersom du blander "prislistene".
 
Last edited:
Det absolutt beste og billigste er å bestille en reise med Estonian Air. Her er det bare absolutt laveste billettpris som gir 25 prosent opptjening - legg på 100-200 kr. og du får 1200 poeng for en rundreise til Tallinn.
 
Skal du ha mil på LH-konto eller poeng på SAS-konto? Skal du ha SAS-poeng så hold deg til SAS-tabellene.
De tabellene sier kun "min 75 poeng" eller "Range 75 - 250" for flighter i Europa og er vel ikke til særlig hjelp til vanlige dødelige. En kalkulator hadde vært på sin plass.
 
Det absolutt beste og billigste er å bestille en reise med Estonian Air. Her er det bare absolutt laveste billettpris som gir 25 prosent opptjening - legg på 100-200 kr. og du får 1200 poeng for en rundreise til Tallinn.
Takk for tips, men har allerede vært i Tallinn så den turen er ikke akutell.
 
Back
Top