• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ingen lightere O/B i USA

tosfreight

ScanFlyer Silver
No lighters onboard flights to USA
From today all lighters will be prohibited from sterile areas of American airports and onboard aircraft. This applies to all flights from, to and within USA. It includes checked baggage as well.
After evaluating the security threat, Congressional intent and operational considerations, TSA (the American Transportation Security Administration determined that passengers should be prohibited from carrying all lighters on their person or in carry-on luggage in the sterile areas of airports or onboard an airplane. All lighters will be banned from sterile areas beyond security checkpoints at airports. This includes, for example, butane, absorbed-fuel (Zippo-type), electric/battery-powered and novelty lighters.

The Department of Transportation in USA classifies lighters as hazardous materials, and prohibits them from being stowed in checked baggage. TSA will dispose of lighters brought to checkpoints. Passengers at some airports may be able to ship them via a private company for a fee, but TSA strongly urges passengers to thoroughly inspect their carry-on and checked baggage for these items before going to the airport.

However safety matches are still allowed in the carry-on luggage.

Er nok mange som kommer til å miste favorittlighteren sin på neste flytur da ja...
Jeg vil bare ønske de som skal kontrollere dette lykke til! :up:

Nu går de altså et skridt for vidt. Vi har jo i lang tid vidst at de i USA har security-paranoia, men der må da snart være nogen i Europa der sætter sig op imod dem, så de ikke kan slippe afsted med alle de mærkelige tiltag de kommer med.

For mit eget vedkommende har vi netop ændret planerne om at tage til USA til sommer og tager istedet til Rio. Synes ikke jeg har lyst til at besøge et land der behandler gæster/flyrejsende på denne måde....

Håber mange andre vil følge eksemplet og vælge andre rejsemål end USA, så kan det være de kan mærke det, hvis man rammer amerikanernepå det eneste de virkeligt går op i - nemlig økonomien....

Vel, det er jo faktisk brennbare stoffer i en lighter. Og hvem trenger den ombord når det er røykeforbud likevel?

Jeg har tidligere hatt et stort ønske om å ta en reise til USA, men oppførselen etter 11/9 har sørget for at jeg ikke har lyst lenger.

Det mest åndsvage ved det er at man stadig må medbringe tændstikkker. Hvis det skulle være et problem at medtage noget der kunne starte ild ombord, så må man gennemføre det. Det beviser ligesom dobbeltmoralen i det - og at det udelukkende er endnu et påfund for at holde sikkerhedsbranchen beskæftiget og få amerikanerne til at føle sig truet af terror, så Bush kan bevare magten og opbakningen....

Hvis jeg ville sætte ild til et fly så kan jeg jo bare tage mine tændstikker og sætte ild til min avis - det laver da ligesom mere ild end en lighter...

Lad os bare holde os væk fra USA og lade dem passe sig selv... Synes ikke vi i Europa skal finde os i at få presset sådan noget ned over os ihvertfald...

Originally posted by FlyHi

Hvis jeg ville sætte ild til et fly så kan jeg jo bare tage mine tændstikker og sætte ild til min avis - det laver da ligesom mere ild end en lighter...

Akrubat...fortsat ikke helt gode på logikk derover...

Yep - de er totalsyge i hovedet !!!!!

Læste i en avis, at man skal have visum efter d. 27/10-2005 for at komme ind i USA, pga. deres krav om at passet skal indeholder fingeraftryk - fint nok, men hvorfor er europa så langsomme til at indfører samme regler som USA kræver, bl.a fingeraftryk og fotografering ved indrejse for amerikanske statsborgere.

Den den stil amerikanerne og specielt Bush-administationen ligger for dage overfor turister for andre lande er direkte sygelig, og et passende modtræk er at indfører det samme mod amerikanerne !!!

/Henrik

Originally posted by HenrHans
Yep - de er totalsyge i hovedet !!!!!

Læste i en avis, at man skal have visum efter d. 27/10-2005 for at komme ind i USA, pga. deres krav om at passet skal indeholder fingeraftryk - fint nok, men hvorfor er europa så langsomme til at indfører samme regler som USA kræver, bl.a fingeraftryk og fotografering ved indrejse for amerikanske statsborgere.

Den den stil amerikanerne og specielt Bush-administationen ligger for dage overfor turister for andre lande er direkte sygelig, og et passende modtræk er at indfører det samme mod amerikanerne !!!

/Henrik

Husker du ikke det bråket i Brasil for en tid tilbake, når amerikanerne fikk igjen med samme mynt? :up:

Lighter inneholder ikke nok metall til å gi utslag i metalldetektor portalen. Det er ikke tillatt å ta med seg lighter i nordsjøen, så dette problemet har vi også på heliportene.....

Back