• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

informasjon om servering på SAS Braathens

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
informasjon om servering på SAS Braathens

her er alt du noen gang lurte på - inkludert menyer, flightshopkataloger og greier:
http://www.sasbraathens.no/WCM/templates/Page____260.aspx

Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Man skal holde tunga litt beint i munnen for å ha oversikten.... i tillegg kommer jo f.eks. interkontinentalt, med fri flyt til alle, og innenriks i Sverige hvor du får frokost i motsetning til innenriks i Norge. Jeg synes gratis servering er veldig bra, men har ingenting i mot å betale heller. Jeg vil bare vite hva jeg har "krav på". Med SAS går det litt i surr. Det burde da være mulig å komme fra til ett enhetlig servicekonsept. Men når det er sagt så er denne oversikten kjempebra!

jeg tror det snart blir et noe mer enhetlig konsept

Grei oversikt over rotete konsept. Håper også det blir langt mer enhetlig. Håper på gratis kaffe/te overalt.

Originally posted by CK
jeg tror det snart blir et noe mer enhetlig konsept
Innebär detta att det sänks till samma nivå överallt, eller att det höjs till samma nivå överallt?! Stor skillnad! ;)
Jag befarar att all gratis servering tas bort förutom Flex och Business utanför Skandinavien vilket betyder slut på gratis frukost och ingen dryck på OSL-ARN-CPH triangeln.

hm, jeg sitter kanskje litt rart til. Men jeg mener (og flere her) at det konseptet som kjøres nå er totalt på viddene. Og en flotters måte å få kundene til å gå over til LC selskapene.

Prisene som SK/BU har er somregel høyre en LC selskapene og det kunden får igjen er praktisk talt det samme, nemlig ingen service ombord.

Jeg og en kolega diskuterte det senest her tidligere idag og kom til konklusjon om at dette ikke helt er måten å gjøre det på. BU/SK taper kunder til selskapene som har lavere priser en dem selv og det eneste som BUSK kan slå i bordet med nå er at de kan tilby gjennomgående billetter og kombinasjon med flere "vanlige" selskaper. Men det kunden ser ombord er borte..

Originally posted by Scanor
hm, jeg sitter kanskje litt rart til. Men jeg mener (og flere her) at det konseptet som kjøres nå er totalt på viddene. Og en flotters måte å få kundene til å gå over til LC selskapene.

Prisene som SK/BU har er somregel høyre en LC selskapene og det kunden får igjen er praktisk talt det samme, nemlig ingen service ombord.

Jeg og en kolega diskuterte det senest her tidligere idag og kom til konklusjon om at dette ikke helt er måten å gjøre det på. BU/SK taper kunder til selskapene som har lavere priser en dem selv og det eneste som BUSK kan slå i bordet med nå er at de kan tilby gjennomgående billetter og kombinasjon med flere "vanlige" selskaper. Men det kunden ser ombord er borte..
Helt enig. SAS bør enten velge å bli enten det ene eller det andre. Tror ikke dem klarer å holde på alle passasjerkategoriene i lang tid om dem velger å fortsete lsik som nå. Skulle gjerne sett at SAS Bratahens tok steget bort fra LCC-konseptet med gjennomgående innsjekk og heller satset på å tilby langt bedre service enn konkurrentene. Tror faktisk dem hadde tjent på det på lengre sikt.

Enig med du DY, sånn det er pr idag er som nevnt ikke bra. Jeg hører det fra kunder daglig og har lest en del tilbakemeldinger fra kunder på airlinequality.

Det er fler som mener at totaltsett er SK ett av de værste flyselskapene i Europa.. Det er noe som BØR rettes på..

Herlig at flere og flere ønsker full servering. det var jo ikke måte på hvor unødvendig nettopp mat ombord på fly var for en stund siden.

JA LA OSS FÅ GRATIS MAT OG DRIKKE TILBAKE HOS SAS og SAS BRATHENS....

Originally posted by EB
Herlig at flere og flere ønsker full servering. det var jo ikke måte på hvor unødvendig nettopp mat ombord på fly var for en stund siden.

Ja både SAS Braathens og SAS synes jeg bør bli et "skikkelig" flyselskap igjen. Look to Lufthansa!

Er ikke det snart det samme da?

Originally posted by DY
Originally posted by EB

Ja både SAS Braathens og SAS synes jeg bør bli et "skikkelig" flyselskap igjen. Look to Lufthansa!

Er det ikke et skikkelig flyselskap allerede? Sammenlignet med f.eks. Norwegian og Sterling? Jeg har i alle fall inntrykk av det. Og prisene ombord er generelt lavere enn hos Norwegian.
Kan man ikke forresten skille mellom "gratis" og "inkludert"? All flymat er jo aldri gratis, man betaler for det på en eller annen måte :)

Originally posted by raskefot
.....flymat er jo aldri gratis, man betaler for det på en eller annen måte :) .......

"There's no such thing as a free lunch" blir det jo sagt......
:smokin

Originally posted by raskefot
Originally posted by DY
Originally posted by EB

Er det ikke et skikkelig flyselskap allerede? Sammenlignet med f.eks. Norwegian og Sterling? Jeg har i alle fall inntrykk av det. Og prisene ombord er generelt lavere enn hos Norwegian.
Kan man ikke forresten skille mellom "gratis" og "inkludert"? All flymat er jo aldri gratis, man betaler for det på en eller annen måte :)
Ehh - HALLO!

Kanskje en grunn til at skrev skikkelig i anførselstegn.....eller?

MÅ alt misforstås?

Scanor, første gang jeg var innom Airlinequality og er faktisk litt skremmende lesning. Når det er bare bånn i bøtta fra alle som poster, unntatt de som fly på longhaul, da bør SAS få fingeren ut og endre konseptet.

Best/Back konseptet som har blitt innført på Economy, er og blir dødfødt, og hvis SAS ikke tar seg råd til å spandere mat på kveget bak forhenget, gi i det minste en boks med brus/vann. Så er man i hvertfall på samme nivå som KLM.

Jøss, selv jeg, som aldri har lagt skjul på hva jeg synes om servicenivået til SAS, ble skremt av å lese dette!

Hm, om man tenker 1-2 år tilbake så var vel oppfattningen blant de fleste forumister at "vi" som ønsket mat og drikke på korte flyreiser var snobbete, og klarte vi oss ikke uten mat og kaffe i 2-3 timer så fikk vi ta med matpakke.

Artig at folkemeningen har snudd....

Nå er det vel ikke det som er poenget her P.A., poenget er vel heller det at når SAS oppfører seg som en LoCo, så burde også prisene være deretter. Hadde prisene vært på samme nivå som LoCo'ene, så hadde man vel heller ikke klaget på mangelen av mat. Men når prisen er høyere, er også forventningene desto høyere.

Originally posted by P.A. VIKING
Hm, om man tenker 1-2 år tilbake så var vel oppfattningen blant de fleste forumister at "vi" som ønsket mat og drikke på korte flyreiser var snobbete, og klarte vi oss ikke uten mat og kaffe i 2-3 timer så fikk vi ta med matpakke.

Artig at folkemeningen har snudd....
Tror ikke det var helt slik at man var snobbete. Har forresten hele tiden ment at SAS bør profilere seg på det som SKILLER dem fra LowCost i steden for å forsøk å etterlikne...noe som ikke bare har vært en suksess. Mat klarer jeg meg godt uten mellom Oslo og Bergen, men utenlands bør det være mat...og drikke synes jeg bør være gratis uansett hvor...slik som før (betaler for alkohol innenlands selvsagt)

Back