Info om vestlandsradarene

:spin :drink da er vi på nett igjen

Hei

Hvilken type utstyr bruker du på ENZV mottageren. Hvilke type boks og antenne, evt pc...?

Ser ut til å være veldig bra dekning på den nå :) ( Sigdal, utenfor Tvedestrand, Bergen var ikke dårlig rekkevidde det )

\\ flylow

Last edited:
Bruker SBS Basestation ifra Kinetic.
Pcen er en gammel haug som slår seg av i tide og utide
Den skal byttes imorgen
Antennen aner eg ikke hva heter
Rekkevidden er veldig bra den , skal bli bedre etter hvert

Ok, men det må være et par ting jeg ikke skjønner her. Bruker du en SBS-1er med nettverkskontakt..? eller bruker du en eldre modell uten..? I såfall skjønner jeg hvorfor du bruker en pc, da er den antagelig koblet til via USB kabelen.

Du skjønner jeg har bestillt meg en SBS-1er med strømforsyning og ekstra antenne for radio fra ML&S i dag. Det ble forholdsvis dyrt. 4500,-Nkr inkludert frakt. I tillegg må jeg betale mva på den summen når varene kommer til Norge.

Har også en SSE 1090SJ mk2 antenne pågang, men skjønner foreløpig ikke hvilken kabel samt hvilke connectorer jeg trenger i tillegg til antennen.

Har tanker om å plassere den høyt oppe på et fjell etterhvert og er derfor nyskjerrig på forskjellige løsninger for å se hvordan dette kan gjøres. Skal den plasseres på dette fjellet vil jeg helst unngå pc, ønsker kun å bruke ethernet samt ekstern strømforsyning.

\\ flylow

Last edited:
Eg har en av de aller første modellene av denne saken (dvs jeg har 2 eldre utgaver )
Har også en 1090 antenne.
Bor du i mitt område ? Så kan eg bistå med hvilke plugger du trenger.
Min har også en forsterker på.
Signalet er blitt bedre etter den ble satt på

Back