Info om vestlandsradarene

Lennart

ScanFlyer Rusty
Huset der den står er nå solgt, og må demonteres.
Hadde inntil nylig en plass å sette den opp, men må nå på ny jakt etter en god plass.
Inntil den plassen er funnet så forsvinner signalene ifra min radar fra og med idag.
Reiser til Tenerife på søndag og har lite tro på at ny plass blir funnet før avreise , dessverre :(

Last edited by a moderator:
Re: Radaren min må demonteres

Blir satt opp igjen på tirsdag , med litt mindre rekkevidde
Blir bedre etterhvert ( I hope)

I hvilken retning blir det dårligere rekkevidde? Vi burde kanskje se på plassering av Scanair-radaren i Bergen som kan komplettere Lennart sin best mulig.

Innflygingen sørfra og nordfra sliter eg med å dekke uansett
Vi skal nå få til det meste etter hvert uansett
Ting tar tid ( nå i ferietid)

Jag har en radar på gång i Aberdeen som förhoppningsvis kommer täcka upp en del av nordsjön nu när Lennart är borta.
Jag håller tummarna för att Lennart hittar en bra placering för sin radar igen.

Rekkevidden på den er vel ikke akkurat noe å skryte av eller? Virker den i det hele tatt?

Den virker. Det ser ut som antenna ble montert uten jordplan, så får vi se om det hjelper på rekkevidda å få opp det. Viss ikke, så bør vi kanskje se på annen plassering, men det har vært dårlig med forslag til plassering.

Dette er da ikke ille!

Attachments

• EZY.jpg
    EZY.jpg
    64.6 KB · Views: 428

Gode nyheter
Kom hjem ifra en uke på teneirfe i går søndag
Og imorgen tirsdags kveld blir radaren min montert opp igjen, på Bru, rett nord for flyplassen.
Dekningen vil bli merkbart bedre

Aberdeen är uppe och täcker nästan hela Nordsjön. Så fort Lennarts radar är uppe igen så kommer täckningen över Nordsjön vara bättre än någonsin.

Var bortom huset der min radar står med en router (ny en),
men huseiger var ikke hjemme, fram til nå har eg ikke fått tak i fyren pr telefon.
Han bor en time ifra meg så eg gidder ikke kjøre mer idag

Ser nå GRL passere utenfor HAU ... godt synlig fra Aberdeen! Bra rekkevidde!! :up:

Back