IndiGo til København?

Re: IndiGo til CPH?

Ifølge flere indiske online-medier, vil IndiGo i løbet af December påbegynde flyvninger til CPH. Det fremgår ikke fra hvilken indisk by.

Kilde: https://timesofindia.indiatimes.com...ns-flight-by-winter/articleshow/121513584.cms

Tilsyneladende er det noget som CEO Pieter Elbers har sagt på en pressekonference i dag.

Skal være snakk om DEL, og det er Norse som skal fly ruten i følge Hangar.no

https://www.hangar.no/indisk-flyselskap-lanserer-rute-til-danmark-med-norse-atlantic/
(BETALINGSMUR)

Last edited by a moderator:

Smart valg dersom det blir en realitet. Det er mye industri og forretningsvirksomhet i området Mumbai og Pune som ligger et par timer med bil øst for Mumbai. Her har mange vestlige selskaper sin virksomhet. Et av de norske konsern som Aker Solutions har ca 1200 ansatte der borte.
Jeg har flere turer til Pune siste år , men da via AMS og DEL for å komme frem til PUN.
Pune er en "liten" by på ca 7 mill og det er samtidig en universitetsby med mange high tech bedrifter. Her i vesten vil nok høre mer om denne byen i tiden fremover ettersom det er et kommende silicon valley i India.

Smart valg dersom det blir en realitet. Det er mye industri og forretningsvirksomhet i området Mumbai og Pune som ligger et par timer med bil øst for Mumbai. Her har mange vestlige selskaper sin virksomhet. Et av de norske konsern som Aker Solutions har ca 1200 ansatte der borte.
Jeg har flere turer til Pune siste år , men da via AMS og DEL for å komme frem til PUN.
Pune er en "liten" by på ca 7 mill og det er samtidig en universitetsby med mange high tech bedrifter. Her i vesten vil nok høre mer om denne byen i tiden fremover ettersom det er et kommende silicon valley i India.

Hadde ikke Lufthansa en gang direktefly Frankfurt - Pune operert av PrivatAirs BBJ?

Min arbeidsplass (Universitet i Sørøst-Norge) har samarbeid med et universitet i Pune om barnehagelærerutdanningen. Det er stadig studenter fra oss der nede og studenter og lærere fra Pune som er på besøk hos oss. Jeg har ikke vært der selv. Har ikke hatt den store interessen av å dra til India og med sykehistorien min er det selvsagt helt uaktuelt å dra dit nå for tiden.

Etter hva jeg forstår skal Norse-kjerrene baseres i DEL, og da blir det nok derfra.

Etter hva jeg forstår skal Norse-kjerrene baseres i DEL, og da blir det nok derfra.

Ifølge cphspotlight bliver der justeret på disse planer pga konflikten med Pakistan.

Den oprindelige plan var øjensynlig at basere de seks Norse B789-9 Dreamliners i Delhi og flyve et antal europæiske ruter derfra. Konflikten mellem Indien og Pakistan har dog fået IndiGo til at arbejde med et justeret setup.

Det pakistanske luftrum er i øjeblikket på ubestemt tid lukket for indiske selskaber. Det betyder en omvej fra både Delhi og Mumbai på flyvninger til Europa. Grundet den geografiske placering er den negative påvirkning dog betydelig større fra Delhi end Mumbai.

Der er derfor IndiGo nu starter med flyvninger fra Mumbai til både Manchester og Amsterdam i stedet for Delhi. Det skulle dog for nuværende være planen, at ruter fra Delhi til Manchester og Amsterdam følger fra september måned.

Jeg har sett noe BOM produksjon også. Blir etter det jeg forstår noen W slinger nå i begynnelsen, frem til de får flere maskiner i drift.

I tillegg så har jo IndiGo et stadig tettere samarbeid med SAS deleiere og alliansepartnere, så ikke umulig man vil se codeshare mellom SAS og IndiGo her

Back