Indigo Partners med kjempeorde på 430 A320neo

Someone

Moderator
Medlem
Indigo Partners med kjempeorde på 430 A320neo

Indigo Partners og Airbus har annonsert er storordre på hele 430 maskiner, blant de største ordene noen sinne annonsert. Dog et par presiseringer: Indigo Partners må ikke blandes med Indigo Airlines, som jo selv har masse A320neo i bestilling, da disse her er en finansieringsselskap. Foreløpig er dette en MoU, men tror mye her vil bli firm.
Indigo Partners står bak eller er aktive i selskaper som Frontier, Wizz, JetSmart og Volaris, og flyene er tiltenkt disse selskapene med denne fordelingen:

Wizz - 72 A320neo, 74 A321neo
Frontier - 100 A320neo, 34 A321neo
JetSMART - 56 A320neo, 14 A321neo
Volaris - 46 A320neo, 34 A321neo

http://www.airbus.com/newsroom/pres...rs-doubles-existing-a320neo-family-order.html

Airbus, Indigo Partners’ four portfolio airlines have signed a Memorandum of Understanding for the purchase by the four airlines of 430 additional A320neo Family aircraft. The aircraft will be allocated among the ultra low-cost airlines Frontier Airlines (United States), JetSMART (Chile), Volaris (Mexico) and Wizz Air (Hungary) upon the completion of final purchase agreements between Airbus and the four airlines.

Re: Indigo Partners med kjempeorde på 430 A320neo

Dæng, man kan krangle seg til litt rabatter med en slik ordre...

Dette er jo rått... Ser for meg telefon hjem fra selger:

Selger: "Kjære, jeg vant kontrakten på 430 Airbus... begynn å pakk..

Kone: "Åhhh hurra... Sommer eller vinterklær?"

Selger: "Det driter jeg i bare du er borte når jeg kommer hjem"

Ser ut som Wizz har store planer for fremtiden da, er bare 2 år siden de fikk sin første A321 og no er de oppe i 23 stk, og alle de er vel ny. De har no 64 A320 som har et snitt på 6 år.

Og da var orden firm og bekreftet. En grei boost i ordreboken på slutten av året

https://uk.reuters.com/article/brie...for-430-a320neo-family-aircraft-idUKFWN1OS0B8

AIRBUS, INDIGO PARTNERS FINALIZE ORDERS FOR 430 A320NEO FAMILY AIRCRAFT

DSKOMUqX4AAAWP7.jpg

Last edited:
Back