India: Voldsom økning i flytrafikk

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
India: Voldsom økning i flytrafikk

Kom fra Mumbai i går, og leste mye i finanspressen der borte om flytrafikken.

I morgen åpner Air India daglig nonstop fra Mumbai til NYC med B777LR.

De har to maskiner for ruta og det nevnes at en tredje er standbyy i BOM dersom det blir teknisk. Den blir sendt til SIN etter at NYC maskinen har dratt og blir ikke 100 % utnyttet. Men de får flere 777LR'er, så jeg antar etter en stund at de blir mer utenyttelse av den parken.

4. august begynner Jet Airways Mumbai-Brussels-NYC og i september kommer New Delhi-Brussels-Toronto. Begge vil lande i Brussels samtidig begge veier slik at de får en minihub i BRU. Da kan folk fra BOM og DEL bytte fly til begge desinasjoner. Senere kommer BOM-BRU-SFO. Disse rutene blir betjent med nye 773ER.

Da vi taxet ut i litt sol i går tidlig, var jeg heldig å se både Air India's flotte nye 777LR og Jet sin tilsvarende flotte 773ER, stå parkert like ved "ute på jordet" . Vi passerte på kloss hold. Er ikke alltid en ser nye fly før de taes i bruk.

MEN det mest NYDELIGE :exclamati :exclamati jeg har sett på lenge var en 727-100 ( nærmere bestemt 727-44 ex SAA ZS-EKW fra 1966 ) I us REG N727VJ med WINGLETS og i herlige Kingfisher farger. Muligens en businessjet...

Re: India: Voldsom økning i flytrafikk

Desverre ikke mulig å ta bilder fra der jeg satt over vingen.......

Men Tommy, avisene var fulle av helsider on dette og jeg tror du ville finne C-klassen helt topp.:D Der jeg pleier "å bo" bak i bussen har 34 "........ Men dette er jo 777, det beste som finnes. :colgate:

Se her folkens:

http://home.airindia.in/SBCMS/Webpages/Non-Stop-News.aspx

Originally posted by SQ 777

Desverre ikke mulig å ta bilder fra der jeg satt over vingen.......

Men Tommy, avisene var fulle av helsider on dette og jeg tror du ville finne C-klassen helt topp.:D Der jeg pleier "å bo" bak i bussen har 34 "........ Men dette er jo 777, det beste som finnes. :colgate:

Se her folkens:

http://home.airindia.in/SBCMS/Webpages/Non-Stop-News.aspx

Har lest mye om Jet den siste tiden og synes det er bra at de legger lista høyere til og fra India. Har selv reist med Jet innenriks i India. Jet er bra, intercont produktet deres skal være helt topp. Problemet er vel egentlig at Jet ikke er med i noen allianse (enda) og at man ikke får EQMs eller basic points. Når man reiser i C er liksom det en del av greia, da en t/r USA i C gir deg nok miles to innenriks USA bonusreiser eller to t/r i skandinavia om man regger på EB kontoen. Det er utfordringen Jet møter. Billig er det jo heller ikke. Mange flyeselskaper flyr jo til India fra USA allerede, jeg tror Jet blir en suksess, men kun dersom de blir med i en allianse

Bra du nevnte det med USA-trafikken til India. Jeg glemte en viktig del i mitt innlegg:

I følge min kilde, "rosa avis" The Economic Times fordeler USA trafikken slik fra India:

LH 15 % ( de har satset aktivt på dette markedet, så Indian LH cabincrew på hotellet )
AI 12 %
BA 10 %
DL 7 %
UA 7 % ( EDIT )
AA 7 % ( EDIT )
CO 4 %
KL 3 %
AF 3 %
EK 3% ( EDIT )
NW 2 % ( den ene A332 som fortsetter fra AMS ?? )

Bra du nevnte det med USA-trafikken til India. Jeg glemte en viktig del i mitt innlegg:

I følge min kilde, "rosa avis" The Economic Times fordeler USA trafikken slik fra India:

LH 15 % ( de har satset aktivt på dette markedet, så Indian LH cabincrew på hotellet )
AI 12 %
BA 10 %
DL 7 %
CO 4 %
KL 3 %
AF 3 %
NW 2 % ( den ene A332 som fortsetter fra AMS ?? )

Hvor er AA oppe i dette? De har ihvertfall en direkte flight herfra daglig til DEL (777)

Og snart får vel Kingfisher rettigheter også. Gjorde så godt jeg kunne de 4 dagene for å hjelpe til. Drakk kun Kingfisher øl, og det er veldig godt.......^_^

Bra du passer på meg Tommy, glemte den 7 % og United 7 %. Er litt for søvnig nå. Editerer innlegget ovenfor :(

Bra du passer på meg Tommy, glemte den 7 % og United 7 %. Er litt for søvnig nå. Editerer innlegget ovenfor :(

Hehe, men det er jo litt rart at UA er på lista siden de ikke flyr til India?? ^_^

Tok ikke med Jet heller, de er oppførst med 3 %.... Codeshare ??

Prøvd en stund nå, dette er det beste bildet jeg fant av 727. Tilhører billionærsjefen:

http://www.airliners.net/uf/view.file?id=536930644&filename=1182693209qEg4jQ.jpg

Tok ikke med Jet heller, de er oppførst med 3 %.... Codeshare ??

Må være det, ja. (Ua har codeshare med LH og OZ via FRA og ICN)

Drakk kun Kingfisher øl, og det er veldig godt.......^_^

Sterk merkevare i India, men for lyst og med lav % Alc. for min gane :cheers:

5 % på pilsen, lyst. Men kjøpte noen boxer mørkere øl med 8 % :drunk: :drunk: :drunk:

Var nylig innom IC The Grand i DEL og fikk servert Kingfisher i Club loungen fra "murerflaske" med 3,8% styrke. Skal si deg jeg bytta fort over til Foster's :wink

Her finner du ett skikkelig bilde av N727VJ http://www.airliners.net/open.file/1233120/L/

Flyet er forøvrig utstyrt med 2 P&W JT8D-217 lik de en finner på MD-80, mens midmotoren er den samme eldre JT8D'en bare uten thrust reverser. Utstyrt med winglets i tillegg blir dette en Super 727.:cool: Nydelig fly:exclamati

Som Tommy sa er ikke Jet medlem av noen allianse enda. Men er egentlig noen av de indiske selskapene medlem i en allianse?

BF:question:

Back