In the Air Tonight..…eller God Onsdag

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
In the Air Tonight..…eller God Onsdag

……..Phil Collin’s i bakgrunnen….dog mute knappen brukes flittig når lyden fra en Stjerne Motor (DHC-2 Beaver) under takeoff - av en ukjent grunn driver en Kenmore DHC Beaver med Touch and Go 300 meter unna, ikke meg i mot :D

Hører den mere enn jeg ser den, men mye annet flyr med god utsikt fra Front Porchen - det kom akkurat en 777-9 forbi på vei inn mot Boeing Field, en UPS 767 fulgte etter….og en 737-Max i Primer …..

Men favoritten var 2 Bald Eagles som gjorde en skikkelig Low Pass 4 meter fra meg og de var begge lavere enn det 3 Meter høye treet foran meg, vingene deres gir skikkelig lyd….Life is Good with Eagles !

Ellers en god dag, først en hyggelig bonus sjekk fra jobben som sammen med Tax Refund endte opp godt over en Cnausen Ferie…….

Re: In the Air Tonight..…eller God Onsdag

God morgen onsdag :)
Bangkok er i ferd med å våkne, 27°C og fuktig ute, føles deilig. Men senere ut i april og mai blir det verre.
Kaffe nytes i stua mens solen hurtig stiger på himmelen i øst.
Ha en strålende onsdag :)

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Fuglesang som vekkerklokke er rett og slett fint. Nå kaffe og forum før arbeidsdagen fortsetter på toppen av byen. Levere den store italieneren på dekkhotell og spa i ettermiddag. Let`s go:-)

Litt tyngre å stå opp med sommertid, men snart settes det ene benet foran det andre på vei mot jobb. Skal på kurs så vi får se hvordan det går. Noen som har mottatt det nyeste passordet til Sas F&F enda?

God kveld fra Arizona!

Da har vi kommet til Arizona.
Vi kjørte videre på 101 til San Francisco der kjørte vi inn på I580 (Oakland) så videre inn på I5.
Så kjørte vi på I5 til Bakersfield og Santa Clarita (der sov vi på hotell). Neste dag kjørte vi fra I5 inn på I210 (og 210) og så ved San Bernardino kjerte vi inn på I10 til Cathedral City (der stoppet vi på det old stedet), etter et par timers stopp i Cathedral City kjørte vi videre på I10 til Phoenix som er vårt endestopp.
Det er første gang jeg er i Arizona. Det er så varmt og pent her (så ryddig). Endelig får man litt varme i kroppen.

God morgen fra Forus! I gang med arbeidsdagen her. Og godt er det! Ha en fin dag forumister!

Mornings fra L1. Straks på plass på kontoret for dagens innsats. Så blir det litt logistikkarbeid på hjemmebane, men barn som skal både hit og dit. Ha en fin dag.

GOd morgen fra kontoret.. Forsov meg i dag så det ble ingen trening, men ni timer sövn og nå 95% frisk. Pröver å se om jeg kan komme meg på jobb fortere enn "Sultans of swing - Live at Hammersmith Odeon" (favorittversjonen av min favorittlåt.) men 10.51 holder ikke - så gitarsoloen slutter nedenfor Frognerparken.

I dag er naboen fra DXB en kort tur innom og rekker en lunsj før EK160.

Morn fra Tønsberg. Her har man fortsatt unngått å stille vekkerklokken vekk fra vintertid så får fortsatt lov til å sove helt til kl 6. Får ta en kjapp sjau i heimen da det kommer to andre små bøller innom etterpå så vi pappaer kan konsumere litt kaffe og sladre litt

God morgen fra Munchen, endelig litt sol og `varme igjen, etter bra hutrete og overskyet siste uke her nede.

……..Phil Collin’s i bakgrunnen….dog mute knappen brukes flittig når lyden fra en Stjerne Motor (DHC-2 Beaver) under takeoff - av en ukjent grunn driver en Kenmore DHC Beaver med Touch and Go 300 meter unna, ikke meg i mot :D

Hører den mere enn jeg ser den, men mye annet flyr med god utsikt fra Front Porchen - det kom akkurat en 777-9 forbi på vei inn mot Boeing Field, en UPS 767 fulgte etter….og en 737-Max i Primer …..

Men favoritten var 2 Bald Eagles som gjorde en skikkelig Low Pass 4 meter fra meg og de var begge lavere enn det 3 Meter høye treet foran meg, vingene deres gir skikkelig lyd….Life is Good with Eagles !

Ellers en god dag, først en hyggelig bonus sjekk fra jobben som sammen med Tax Refund endte opp godt over en Cnausen Ferie…….

Den melodien kommer alltid til å minne meg om min favoritt-scene fra Miami Vice.. Holdt på å dævve.. Bilen, Don, byen.. Episoden kom mellom de to første Miami turene jeg hadde og da de andre gutta gikk med Samanta Fox på lommeboken gikk jeg med Sonny Crockett. :D

https://www.youtube.com/watch?v=-aMCzRj3Syg&t=49s

Hei og hå, endelig klar for perm-tur alle mann alle! Straks ut til BGO hvor LH stiller med en A32N til fra og NH videre med (en nå kjedelig) B789 til HND! Deretter shinkansen til Kyoto og 11 netter der.

Spent på hvordan flyturen blir, har C på alle og håper de to små sover minst 10t+ hver - noe som er/var hele poenget med kveldsavgang til Asia! Klarer meg fint med 6-7 etter tre måneder i permisjon allerede, og forventer det går greit når flytiden er 13t gate-to-gate pga. vår nabo i øst.

Ha en fin april i Norge! [emoji1738][emoji254][emoji2956]

God dag fra Forus II,

Halvveis i arbeidsdagen , her i prosjektet har vi blitt traktert med marsipankake etter lunsjen som markering på oppstart av produksjonen på et stort olje og gassfelt i Barentshavet.
Jobbing på Flymuseet i ettermiddag.
Ha en fin dag

G’morgen fra terrassen i SC …. Her seiler det en ørn rundt tretoppene også. Flott syn. Men lærte for noen år siden at det beste stedet å gå ørnespotting er på Walmart i Juneau. Det satt ørn overalt.

Fin morgentemperatur. Virker som at pollenjævelskapen har begynt å dabbe av etter at det ble satt solide rekorder sist helg ..

Vurderer en hårklipp .. Må hive ut noen gressfrø .. Hente noen bokser på lageret .. Kanskje dra på golfbanen og klaske noen baller. Trenger å øve litt før eldstemann kommer på besøk til helgen.

The days are just packed….

G’morgen fra terrassen i SC …. Her seiler det en ørn rundt tretoppene også. Flott syn. Men lærte for noen år siden at det beste stedet å gå ørnespotting er på Walmart i Juneau. Det satt ørn overalt.
.

Som sagt .... :cool:

eagle.jpg

God morgen fra Hytta eller huset (de har ikke hytter i USA) i PHX eller Chandler.
I Arizona har de enda plastikkposer gratis i butikkene, veldig rart. Men veldig deilig å få bare varene servert ferdig pakka i pose med engang, så slipper du å bli spurt om du ønsker pose.
Og korken på cola flaska sitter ikke fast på flaska, veldig bra.
Det er bare å nyte de dagene som man er her.
Ha en fin onsdag!

Det er nå uansett et EU direktiv som er grunnen til de korkene vi har i Norge og jeg er helt enig i at det er korka.

god kveld fra Oslo - en innholdsrik dag nærmer seg slutten med trening, ok gå tur og litt jobb.

God kveld fra Lillestrøm. Heftige greier fra geniet i DC. Har vært deilig med en litt avslappende dag hjemme etter en litt stressende jobbreise i Montreal.

Men er vel dags å komme seg i køya så man blir klar for bortekontor i morgen.

Back