• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Import av exprerimental fra USA

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Noen som kjenner til prosedyrer og kostnader i tillegg til MVA? Det står en del i et av de siste flynytt, men ikke alt.
Hva med vedlikehold, det blir vel ikke en CAMO-kandidat? Kan man gjøre som i USA, ta vedlikeholdet selv?
Noen som kjenner til Zenithair-eiere i Oslo?
 
Last edited:
Hei, du slipper CAMO. Men du får neppe gjøre vedlikeholdet selv med det første. Slik jeg forstår det er det pr. nå kun byggleder og kontrollant som kan få lov til dette. De må da ta kurs på motoren, være med på noen vedlikehold hos verksted og søke om rettigheten. Det jobbes visst med en ordning for de som ikke har vært byggleder..

Mener jeg leste om det her:
http://www.eaa573.no/
 
Hei, du slipper CAMO. Men du får neppe gjøre vedlikeholdet selv med det første. Slik jeg forstår det er det pr. nå kun byggleder og kontrollant som kan få lov til dette. De må da ta kurs på motoren, være med på noen vedlikehold hos verksted og søke om rettigheten. Det jobbes visst med en ordning for de som ikke har vært byggleder..

Mener jeg leste om det her:
http://www.eaa573.no/

Hvem er byggleder? Her er det snakk om at eier er den samme som den som har bygget flyet, men flyet blir ferdig bygget i USA før det blir importert til Norge.
Kurs på motoren burde ikke være noe problem, siden det trolig blir en vanlig 360, evt en som er ombygget for vanlig bensin.
 
Back
Top