Immigrasjon i USA og definisjon av familie.

Martin

Moderator
Medlem
Skal til USA i Mai, og for første gang reiser jeg dit sammen med folk jeg er i slekt med.

Har sett på tollskjemaet jeg har fyllt ut tidligere, at det skal fylles ut ett per familie.

Reisefølget er: Meg, min søster, min mor og hennes søster/meg og min søsters tante.

Min tante regner jeg med er "sin egen" familie, men hva med resten? Fyller vi da ut et sammen? Om man er flere reisende med felles tollskjema: Går man da alle tre sammen i immigration? (Litt av grunnen til at jeg spør om det, er også delvis for å kunne assistere min mor med engelsken).

Re: Immigrasjon i USA og definisjon av "familie".

Min tante regner jeg med er "sin egen" familie, men hva med resten? Fyller vi da ut et sammen? Om man er flere reisende med felles tollskjema: Går man da alle tre sammen i immigration? (Litt av grunnen til at jeg spør om det, er også delvis for å kunne assistere min mor med engelsken).

Jeg reiste sammen med min far til julebordet. Til tross for at vi bor på forskjellig adresse, ble vi definert som samme familie i immigrasjonen. Vi prøvde å levere to forskjellige tollskjemaer. Selv med forskjellige svar på spørsmålene (min far er bonde, og svarte nødvendigvis "ja" på at han hadde vært på gård i perioden før avreise) ble vi sendt videre med et skjema og som en familie.

Re: Immigrasjon i USA og definisjon av "familie".

Har man samme etternavn så bruker man bare ett tollskjema, det fikk jeg beskjed om sist jeg reiste. Har man ikke samme etternavn må man levere hver for seg. (gjelder ikke barn under 18 år)

Da fyller vi ut et skjema for alle tre. Regner da med at alle tre "følger" skjemaet gjennom immigration? Altså, at alle tre kan gå sammen gjennom?

Gå sammen og lever sammen med den bagasjen dere har.. EWR er bare topp, aldri noe tull der... ;)

Back