• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

"I’m sorry, but I’ve missed my landing. I’m going to have to try again."

Re: "I’m sorry, but I’ve missed my landing. I’m going to have to try again."

Med så mange folk som det er i Nigeria, så hadde det vært interessant om en internasjonal/anerkjent utenlands selskap fikk lov til å operere innad i landet. Eneste problemet jeg ser er staten og om de godkjenner dette. For folk flest, ville dette nok vært flott med tanke på at de slipper å være redd for å dø hver eneste gang de må fly. (Jeg kan forstå pris har noe å si, men betale litt mer for bedre safety burde være no-brainer, spør du meg.)

Jeg glemmer aldrig den dokumentarserie der kørte på TV for nogle år siden , der handlede om dagligdagen i Lagos lufthavn. Det var simpelthen hovedrystende at se hvad der foregik.

Har vi fortsatt et forummedlem som flyr for et Nigeriansk selskap?

Nei, heldigvis ikke. Tror det bør gå noen år før jeg setter mine ben i Nigeria igjen. Jeg brant visst noen broer der...

Hvordan man kan komme Hot & Hight inn til Lagos fra syd er en gåte. Jeg har aldri opplevd å få en eneste shortcut, i alle fall ikke etter at de begynte å bruke radar. Mulig det har bedret seg nå, men jeg har litt vanskelig for å tro det også.

Siste gangen jeg fløy Jo'burg - Lagos bommet vi ikke på flyplassen fordi vi var Hot & Hight. Vi startet decent over Sao Tome, det var nemlig der kapteinen pleide å starte decent. At det var 60-70 NM tidlig gadd jeg ikke nevne :)

Hvordan man kan komme Hot & Hight inn til Lagos fra syd er en gåte. Jeg har aldri opplevd å få en eneste shortcut, i alle fall ikke etter at de begynte å bruke radar. Mulig det har bedret seg nå, men jeg har litt vanskelig for å tro det også.

Men må det ha vært fra syd? Kan "A major Nigerian carrier [..] approaching Lagos at the end of a recent all-night international flight" ha vært f.eks. Arik Airs W3 102, LHR-LOS?

Jeg glemmer aldrig den dokumentarserie der kørte på TV for nogle år siden , der handlede om dagligdagen i Lagos lufthavn. Det var simpelthen hovedrystende at se hvad der foregik.

Interessant. Husker du hva den heter?

Men må det ha vært fra syd? Kan "A major Nigerian carrier [..] approaching Lagos at the end of a recent all-night international flight" ha vært f.eks. Arik Airs W3 102, LHR-LOS?

Jo, klart det kan det. Leste artikkelen på nytt nå. Vet ikke hvorfor jeg fikk det for meg at det var fra syd.

Back