Ikke så glad Søndag

Re: Ikke så glad Søndag

Da var man hjemme i gamlelandet. Virker som de ansatte på EVN jobbet så tregt som mulig. Absolutt alt gikk tregt, passkontroll, sikkerhetskontroll, taxfreekø, kioskkø - ja you name it. Kioskfyren var enig med meg om at det var best å ta med ølen i en pose pga boarding . La den sammen med taxfreelikvidene men sikkerhetskontrollen på SVO oppdaga ikke den. Lot gjerne pcen ligge i sekken begge steder også. Noen ganger liker jeg å spekulerere i sløve sikkerhetskontroller i østblokka. Uansett har de neppe så mye armensk på OSL så var like greit å ta med.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Last edited:

Noen ganger liker jeg å spekulerere i sløve sikkerhetskontroller i østblokka.

Kan inte vara bättre än i Doha. Där stod en man och skyndade på folk i två metalldetektorer att gå igenom. Ingen personal stod och väntade ifall det skulle larma. De som kollade röntgen pratade med varandra och tittade inte på skärmen.

Har testat Air Namibia för första gången idag och är positiv. Jag vill inte veta något om deras säkerhet men i kabinen var det val av två varma rätter i ekonomi(mellan JNB och WDH). Kändes bra.

Takker for alle lykke ønskninger med vovsen.
Dyrlege kirurgen ringte idag og sier det går framover, bikkja er bevist og alle indikasjoner er bra, men ikke helt sikkert om den kan gå igjen, ingen garantier.
Får besøke i morra ettermiddag og hente hjem på Fredag.
For å sprøyte inn litt Flyprat, klinikken ligger ikke så langt fra MIA flyplassen, må kjøre langs RWY 9/27 for å komme dit. Til og med igår på en Lørdag var det rusj trafikk der, kø i 5 km/t.
Skal prøve å finne annen rute neste gang og ta den elektriske bilen som får kjøre i kollektiv feltet.

Hei,

Håper det går bra med vovsen din, virkelig, krysser fingrene. Hunder/bikkjer, spesielt dem man er venn med, er fantastiske følgesvenner (bortsett fra Schnauzern til en av mine beste kompiser, den var mannevond til de grader)

Hei,

Håper det går bra med vovsen din, virkelig, krysser fingrene. Hunder/bikkjer, spesielt dem man er venn med, er fantastiske følgesvenner (bortsett fra Schnauzern til en av mine beste kompiser, den var mannevond til de grader)

Takk for det.
Joda, det går visst i riktig retning. Vi skal på sykebesøk imorra.
Denne hunden er verdens snilleste. Tilogmed igår da han var nesten lam og sikkert hadde smerter slikket den meg i ansiktet da jeg bøyde meg ned.
Veldig populær nabolaget for den er snill og god. Fortjener ikke å gå gjennom alt dette, men ingen gjør vel det, hverken 2 eller 4 bente

Attachments

• IMG_0598.jpg
    IMG_0598.jpg
    277.5 KB · Views: 444

Takk for det.
Joda, det går visst i riktig retning. Vi skal på sykebesøk imorra.
Denne hunden er verdens snilleste. Tilogmed igår da han var nesten lam og sikkert hadde smerter slikket den meg i ansiktet da jeg bøyde meg ned.
Veldig populær nabolaget for den er snill og god. Fortjener ikke å gå gjennom alt dette, men ingen gjør vel det, hverken 2 eller 4 bente

Aller beste ønsker til kompisen din!!! Det er sånne flokkledere som deg sånne kompiser trenger. En for alle, alle for en.

Håper inderlig det går bra.

Takk nok en gang.
Fikk oppdatering fra klinikken 1/2 time siden. Bisken sover for the meste med intravenøs smertestillende og kan ikke spise. Tror nok den savner hjemmet ja. Skummelt med så mange fremmede og så mye rart som skjer uten å ane hva som forgår, eller hvorfor:((
Uffja.
Vi skal som sagt på besøk imorra og hilse på. Bikkja har mye personlighet og er famillie.
Glad jeg slapp å avlive den i går..

Kan inte vara bättre än i Doha. Där stod en man och skyndade på folk i två metalldetektorer att gå igenom. Ingen personal stod och väntade ifall det skulle larma. De som kollade röntgen pratade med varandra och tittade inte på skärmen.

Har testat Air Namibia för första gången idag och är positiv. Jag vill inte veta något om deras säkerhet men i kabinen var det val av två varma rätter i ekonomi(mellan JNB och WDH). Kändes bra.
Nei Doha nei. Hele kontrollen virker å være for syns skyld. :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Kjapp oppdatering på bikkja. Mange her som bryr seg så jeg holder tråden i live litt til.
Dyrlegen ringte idag og sa at alt bedrer seg og pasienten er ved godt mot.
Vi skal nedover til MIA på sykebesøk idag. Hva skal man ta med tro? Konfekt og blomster er kanskje ikke så populært som hundekjeks eller hamburgere..?

Vovsen har vært fast mannskap på flere av båtene mine og vi brukte å ta oss en tur hver ettermiddag. Så mye å lukte og bjeffe på og bikinidamene på andre båter vinker bestandig og smiler. :cool:

Attachments

• 557964_1.2_-4445361003B403BE8.png
    557964_1.2_-4445361003B403BE8.png
    125.2 KB · Views: 371

Godt å høre at det går fremover, vi har vært I samme "båt" et par ganger - nå med forsikring på fortiden 8 poter (2 haler). Keep us posted!

Yup, will keep you posted.
Tok sjansen på å selvforsikre. Denne gangen gikk det ikke så bra, men har spart $70k på å droppe orkan og flom forsikring og tar fremdeles den risken.
Så i det lange løp kan det være rimeligere å forsikre selv. (Gå naken)

Fortsatt fremgang med
pasienten. Litt sløv etter alle medisinene, men pleiere og doktorer
sier det er daglig progress, skjønt bikkja kan ikke gå enda, må løftes i
seletøy og støttes mens den går "på do".

Attachments

• IMG_3821.jpg
    IMG_3821.jpg
    106.2 KB · Views: 321

Fortsatt fremgang med
pasienten. Litt sløv etter alle medisinene, men pleiere og doktorer
sier det er daglig progress, skjønt bikkja kan ikke gå enda, må løftes i
seletøy og støttes mens den går "på do".

Fortsat god bedring til 'hunni' (fynsk dialekt!). Hvordan kunne den
også komme så galt af sted??

V

Arrrghhhh.... hva er det Trump driver med? Maser om at valget i USA er rigget.

Folk begynner å undre om fyren kommer til å tåle nederlaget eller skrike om valgfusk. Faen altså.

Fyren er det værste som har skjedd USA siden Europeerene. Håper INGEN her stemmer på han. Han prøver å ødelegge det USA jeg elsker for å slippe å si "jeg tok feil".

:(

Fortsat god bedring til 'hunni' (fynsk dialekt!). Hvordan kunne den
også komme så galt af sted??

V

Aye, bikkja elsker å jage katt, ekorn, fugler, etc.
Kona luftet bisken i bånd, han så en katt og slet seg løss, dro etter katta
i 110 km/t, gjennom en busk og på andre siden av busken var dey
en tilhenger parkert. Knock-out og flat i 10 minutter, til dyrlege og x-ray.
Ingen brukne bein, sendt hjem med piller. Doc mente hjernerystelse.
Neste dag forverring, lam i alle føtter, måtte bæres.
Tok den til Neurologisk dyresykehus i Miami og MRI fant skive
i nakken som var brukket og klemt inn på spinal cord.
Operasjon samme dag, nå er det mye arbeid med fysio terapaut
og massasjer for å komme på alle 4. Sakte fremgang.
Dagens sykebesøk bilde:

trying picture again:

Attachments

• IMG_3828.jpg
    IMG_3828.jpg
    86.7 KB · Views: 259

Oppdatering om pasienten:
Fikk den hjem idag. Kan enda ikke gå uten støtte, ganske "wobbly" for å bruke en engelsk ord. (Ustø på Norks er vel det samme?)
Har spesielt seletøy så vi kan løfte og støtte bisken.
Hittil er regningen på operasjon, sykehus og slikt $11,500 eller 95,000 kroner.
Hadde vært billigere å avlive den, men kunne ikke sett meg i speilet resten av livet så lenge det var god sjanse for at skadene kunne repareres.
Nå er det uker eller måneder med fysioterapi hos dyrlege, blir heller ikke billig men så lenge man har penger på bok så går det til bikkja.
Helt sikker den ville gjort det samme for oss.:lol:

Attachments

• IMG_0655.jpg
    IMG_0655.jpg
    146.7 KB · Views: 73

Meget gode nyheter Dag, (har en svigerinne som mer eller mindre på heltid sørger for at 4 bente venner blir satt I god stand - hun har mye på lager av gode råd og medusin - vi holder kontakt.

Back