Ikke ren på håret?

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Ikke ren på håret?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=196420

Barbergel er forholdsvis greit å finne, men hårgele er det verre med, og det samme med after shave, som man gjerne har med. Noen tips, erfaringer ?

Re: Ikke ren på håret?

Ser at Taxfreebutikkene på OSL selger "ready-to-fly" toalettmapper med innhold om dagen...

Hårgele er da rimelig greit å finne i små pakninger? Shampoo, derimot...

Originally posted by gustavf
Hårgele er da rimelig greit å finne i små pakninger? Shampoo, derimot...

Tre løsninger har vært nevnt tidligere:

1. H&M har små flasker du kan fylle selv fra store flasker hjemme.

2. Sjekk når du er på hotell, de har ofte små flasker som kan taes med, spyl ut billig-skiten de kommer med og ta eget på hjemmefra.

3. Sjekk lounger neste gang du reiser forran gardinen eller vifter med rett plast, alle dusjer i alle lounger har flasker som kan brukes til dette ref. pkt. 2.

-A :)

Personlig så opererer jeg med småflasker som enten er hentet fra hoteller eller tomme flasker kjøpt for anledning som fylles med dertilegnet innhold. Nå bruker ikke jeg hårgele, men noe annet tilsvarende (som er mye mer drøy enn gele slik at jeg trenger mye mindre av slikt med meg...). Dette har jeg en utmerket liten rund beholder som ikke tar stor plass og som dekker mitt behov for iallefall en 14 dagers tur. Jeg tror jeg kjøpte den plastbeholderen på en butikk i Byporten som hadde mange slike små beholdere.

Er det handysize du tenker på? De har mye smart :

http://www.handysize.no/show.asp?page=goxpage00000014dbp29110520.html

Men hvorfor trenger man hårgele i håndbagasjen? jeg legger bare hele toalettmappa i kofferten jeg, får da ikke bruk for alt det der (og ikke barberskum heller) før man er fremme på destinasjonen...?

Originally posted by Fry

Men hvorfor trenger man hårgele i håndbagasjen? jeg legger bare hele toalettmappa i kofferten jeg, får da ikke bruk for alt det der (og ikke barberskum heller) før man er fremme på destinasjonen...?

Det kan jo hende at man ikke ønsker å sjekke inn bagasje. Om man bare skal bort et par dager, og ikke er interresert i å stå og vente på bagasjen på ankomstflyplassen, er det det mest praktiske (eller, det var hvertfall det før..)

For å slippe å sjekke inn bagasje, eventuelt for å ha alt i håndbagasjen som man trenger de første 1-2 dagene i påvente av at eventuelt bortkommen bagasje atter en gang skal befinne seg på samme sted som deg.

Back