• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ikke helt rød motor

safir

ScanFlyer Blue
Ikke helt rød motor

Var innom flyradaren nettopp og så OY-KBL over Norge på vei nordover fra København. Oppdaget at venstre motor var delvis hvit. Fant videre ut at flyet har sett slik ut en stund. Vet noen hvorfor ?

Re: Ikke helt rød motor

Antageligvis har den gamle motorcowlingen blitt skadet, eller trengt noe reperasjon/vedlikehold.
Så har de ikke hatt en ny motorcowling lakkert i rødt, så har de satt på en som ikke var rød, eventuelt lånt en av et annet selskap.

De har vel "lånt" en reservedel fra nogle andre - og afventer paintjob. En af A330'erne har også fløjet rundt sådan et godt stykke tid. Ved dog ikke om det er fixet nu. OY-KBL har stadig hvid cowling - jeg var med den fra LHR den anden dag.

Bortset fra det, så trænger A321'erne snart til et paint-job. Specielt på motorerne, som efterhånden har en ret afbleget og slidt rød farve. Jeg har fløjet med 3 forskellige af dem indenfor de seneste uger og det var samme "problem" med alle 3.

Går det an å se sånne detaljer på radaren da!;) Jeg har sett f.eks både Spanair og SunExpress besøke oss med helt klart lånte motorcowlinger.

Back