Ikke fotografere ombord ???

Men når flyselskapene kan tjene penger på at du har utstyr med radiosendere, da er det ikke lenger farlig for flyet. (Delta, Norwegian, etc.)

Det er "gøy" med sånne tråder som avslører folks holdninger, verdisyn og evne til logisk tenkning.

Men halloooo-oooo, det er jo kun under takeoff og landing det ER noe spennende å ta bilde av jooooo *pout*

Men hvor uoppmerksom er man på beskjeder over PA anlegget eller ei flyvertinne som skriker ut beskjeder, om man holder på med ett kamera. Å ha ørene full av lady GAGA ifra en ipod skjønner jeg er ett problem men ett kamera?

Jeg vil ærlig innrømme at jeg har tatt noen bilder/filmsnutter under takeoff/landing/taxing. Og det endte med en liten minne-film til reisefølget som satte stor pris på dette (med mange andre). Det var vel bare AY hel-tll de ikke ville jeg skulle filme, men da satt jeg på emergency exit.

Jash, trokke det er det verste. Iallefall ikke for oss crazy people her inne, vi veit jo hva vi skal gjøre fra ryggmargen av (iallefall sånne som meg som har pugga og memorisert hva alt fra flight crew til flight attendances gjør in case of various emergencies :p ). Alt med måte. Så får man heller tåle at noen kommer og pent ber en om å legge kameraet vekk. Er jo ikke å bli arrestert. Med mindre man er i USA - men then again tror jeg ikke noe på at artikkelens bakgrunn (trådens bakgrunn) kun stammer fra noen uskyldige flyentusiaster som ville ta bilde av en 747 man takset forbi :) Kanskje det ble fiklet med ledninger og skumle greier? Er mye uggent man kan gjemme i de største speilrefleksene....

Fly detter ikke ned av at man tar bilder.

Jeg setter mobilen min i "flymodus" når jeg blir bedt om det, kunne ikke falle meg inn å slå den av. Den er ikke mer farlig enn klokka mi, og jeg tviler på at det er mange her som tar ut batteriet av klokka si når alt elektronisk utstyr skal slås av..

Hvis naboen slår på lyset i stua midt på natta, så ringer jeg ikke politiet og mistenker ham for å være terrorist.

Nå er det ikke din avgjørelse hva som er farlig eller ikke. Det gis en soleklar beskjed at alt som har en av/på knapp skal skrus av under avgang og landing. Det bør jo være grei skuring å bare etterfølge den beskjeden og ikke finne på sine egne regler. Eller du kan jo ta bilen og lage dine egne regler der

Jeg blir matt når jeg leser slikt. Er det ikke mulig å ganske enkelt følge de sikkerhetsregler som gjelder uten å måtte krangle om det eller å sette seg over bestemmelsene ..? :angry:

Men når flyselskapene kan tjene penger på at du har utstyr med radiosendere, da er det ikke lenger farlig for flyet. (Delta, Norwegian, etc.)

Hvordan det da? Du tenker sikkert på Wifi men det slåes av under 10000 fot så der er du på bærtur.

Back