Ikea-pakketur for nordlendinger

X-BU

ScanFlyer Blue
IKEA og WIDERØE har inngått et samarbeid om å frakte nordlendingene til nærmeste IKEA i Trondheim. De tilbyr en pakke med fly og overnatting, og målet er at dette tilbudet skal friste den nordligste delen av befolkningen til å innta landets mest populære møbelvarehus.

– I september var vi i Bodø og Tromsø og fortalte hvor enkelt det er å få varene fra oss levert på døren for en rimelig penge. Denne gangen vil vi gi folk mulighet til å besøke oss og oppleve varehuset, sier varehussjef på IKEA Leangen, Therese Bjørstad Karlsen i en pressemelding.

Ekte pakketur
Tilbudet minner om en real pakketur. Nordlendingene skal bli fraktet med buss fra Værnes lufthavn til IKEA, og deretter videre til hotellet.

IKEA planlegger nord-norske helger med egne tilbud for å lokke ekstra kroner ut av de handelsreisende. Det legges til rette for at kundene kan pakke varene i esker som tåler en flytur.

Overvekt
Passasjerene har mulighet til å ta med femten kilo i bagasjen, i tillegg til håndbagasje. Og dersom ”pakketuristene” fristes til å kjøpe varer tyngre enn vektkvoten, kan de sende varene med båt oppover til Tromsø og Bodø.

:cheers:

Replying to Topic 'Ikea-pakketur for nordlendinger'

http://www.dn.no/forsiden/article648395.ece

Her snakker vi skikkelig (flat)PAKKETUR!

Hvor mange sofa'er gaar det inn i en Dash...??? :lol

Originally posted by LN-MOW
Jeg mener å ha hørt at det er plass til to likkister.. Så 2 tresetere? :)

Originally posted by LN-MOW

"Og dersom ”pakketuristene” fristes til å kjøpe varer tyngre enn vektkvoten, kan de sende varene med båt oppover til Tromsø og Bodø. "

Originally posted by CK
"Og dersom ”pakketuristene” fristes til å kjøpe varer tyngre enn vektkvoten, kan de sende varene med båt oppover til Tromsø og Bodø. "

Men hvor mange kommer til å stille på Værnes med både bokhylle og lenestol som håndbagasje? "Den kan jo stå i midtgangen" :spin:

WF/IKEA kjørte samme opplegg i fjor, og det virker som det gikk greit. Veldig bra!

Dette synes jeg var morsomt:)

Tilfeldigheter gjorde at jeg var på IKEA og handlet sist flybårne Nordlendinger var på plass i TRD. De hadde to egne kasser.

I flyet var setene trukket med IKEA headrests. Kult:cheers:

Jeg skal iallefallm IKKE være med på en slik tur. Men jeg må passe på at kona ikke er inne å snikleser på forumet. Hun kan fort bli fristet av slike ting, og det kan bli dyrt for lommeboken

Hvor lang tid bruker båten med varene og hva koster dette i tillegg?

Båten det er snakk om her er nok Hurtigruta da :)

Da vet du i det minste eksakt når varene kommer...det klarer ikke IKEA i oslo å si deg... Der lyder det at varene kommer mellom 08:00 og 21:00...

Båten det er snakk om her er Nor-cargo. Ikea har en transportavtale med Posten i Norge. Prisen opplyses av personalet på Ikea og de ordner alt med transporten :spin:

Originally posted by EB

Da vet du i det minste eksakt når varene kommer...det klarer ikke IKEA i oslo å si deg... Der lyder det at varene kommer mellom 08:00 og 21:00...

Nåja, er ikke så sikker på det. Jeg prøvde å sende et reinsdyr nedover til foreldrene mine i fjor, og det gikk ikke helt etter planen. Det skulle reise med Polarlys fra Hammerfest til Bergen. Det skulle komme en tirsdag til Bergen. Det gjorde den ikke, for det var blitt satt av i Øksfjord på veien. De fikk beskjed om at Midnattsol hadde tatt det med dagen etter, slik at de skulle få det onsdagen i Bergen. Det ble også bomtur, for Midnatsol hadde fått tekniske problemer i Trondheim og reinsdyret skulle da sendes med neste båt dagen etterpå. Da de møtte torsdagen på kaien så var kjøttet omsider kommet frem.

Det hører med til historien at de selv tok med seg en liten rein når de var på besøk her oppe noen uker før. Den ble sendte som bagasje med flyet. Den bagasjen kom ikke frem. Vanligvis kommer den etter noen timer, når den blir borte, men ikke den gangen. Det tok over en uke før den kom frem og da var selvsagt alt kjøttet ødelagt.

ok, etter å ha lest siste avsnitt skjønte jeg at reinen var sendt ferdig slaktet og oppdelt - så for meg at du leide "Rudolf" ombord med navnelapp på gevitet.... hi-hi. Vi søringer, vettu!:hi2

Originally posted by Olap

Båten det er snakk om her er Nor-cargo. Ikea har en transportavtale med Posten i Norge. Prisen opplyses av personalet på Ikea og de ordner alt med transporten :spin:

Nor-Cargo bruker hurtigruten langs kysten. Det var jo hurtigruterederiene som eide Nor-cargo i sin tid.

Originally posted by SAJblue

Originally posted by Olap

Nor-Cargo bruker hurtigruten langs kysten. Det var jo hurtigruterederiene som eide Nor-cargo i sin tid.

Det er blitt endringer der også, skal vite.... Da Posten kjøpte opp Nor Cargo, ville de ikke ha båt-delen av selskapet, så båt-delen lever videre under navnet Nor Lines. Eid av hurtigruteselskapene, og Det Stavangerske Dampskipsselskap (Folke Hermansen). Så nå er det Nor Lines som disponerer godskapasiteten på Hurtigrutene.

Originally posted by CK

ok, etter å ha lest siste avsnitt skjønte jeg at reinen var sendt ferdig slaktet og oppdelt - så for meg at du leide "Rudolf" ombord med navnelapp på gevitet.... hi-hi. Vi søringer, vettu!:hi2

Må innrømme at jeg også tenkte AVI først, ja......

Back