Icelandair reduserer til USA

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=8478

Ser at det blir noen kutt i lavsesongen januar- mars. Er dette et tegn på at FI sliter på rutene til USA om dagen? Hjemmemarkedet er jo begrenset. Og har jo fått konkurranse også til Island, f eks med BA fra London og SK fra Oslo.

Noen som vet hvor mye FI merker SK konkurrerende rute fra Oslo til KEF?:question: Kjenner noen som fløy KEF-OSL med FI i juni og opplevde veldig lavt belegg. Men som mange har understreket i andre sammenhenger er det jo farlig å legge vekt på enkeltdager da det jo kan være utslag av tilfeldigheter.

De gjoer det hvert aar ... imidlertid er det nytt av aaret at Baltimore kuttes. Kan imidlertid vaere at de har d-sjekker paa gang.

De merker sikkert både SK til KEF
og CO på OSL-EWR
Samt De andre US'ene som nå flyr til Skandinavia

Jeg tok OSL-KEF-OSL for et par måneder siden. det var pakkfullt ene veien, noen få midtseter ledig andre veien.

Hadde vært fint om de kunne åpne en rute til Canada igjen. Helst da til YTO eller YMQ. De forlot Halifax for noen år siden.

Halifax ble vel fløyet med 737 - og det har de vel ikke igjen i flåten!

Synes det er litt synd med Baltimore. Jeg synes personlig at Dulles er bedre hvis man skal til Washington DC. Men skal man til Baltimore er jo BWI mye mer beleilig, naturligvis.

Så på flåteoversikten til Icelandair at de har noen 757 uten business class og noen med. Er det noen forskjell på hva de brukes til?

Originally posted by EB

Halifax ble vel fløyet med 737 - og det har de vel ikke igjen i flåten!

Halifax var fast schedulert med B757, kun unntaksvis med B737.

Nei, Halifax var 737. Den ble byttet med 757 foerst da 737'ene forlot flaaten. Men 757 ble for stor ...

Originally posted by intransfer

Så på flåteoversikten til Icelandair at de har noen 757 uten business class og noen med. Er det noen forskjell på hva de brukes til?

Noen brukes vel til Icelandair Holidays, er det vel det heter?

kan jo hende at det blir for mye mas med alt det nye sikkerhetsstyret? At færre reiser over til USA generelt? Men jeg har også klødd meg i hodet over hvorfor FI ikke flyr til Canada.

Back