• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

IcelandAir med mange fargekombinasjoner...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
Fanga TF-FIR i dag, den så fresh ut i lakken - kanskje den er nylakkert tenkte jeg... Så måtte jeg hjem for å se tidligere bilder av samme maskin... Så så jeg hvorfor - den blå buken var vekk...! Den nydelige blå buken i dette flotte fargeskjema...

H11_2154.jpg

H11_2157.jpg

Slik så den ut sist jeg så den, for et par år siden - en kald og grå desemberdag i Køben (ikke et foto til å være stolt av, det ble tatt fort og gale i iskald vind og regn som holdt på å gå over til sne)...
HO9_7428.jpg

Så var det TF-LLX, som også har hel-hvitt skrog, og hvite motorer - den gule kontrastfargen mangler...
H11_9733.jpg

H11_9725.jpg

H11_9717.jpg

Har ikke sett TF-FII så langt i år, den har enda en variant - hel-hvit med gul logo...
HO9_0122.jpg

HO9_5146.jpg

Her er det som jeg tror, trodde, kom til å tro - er riktig fargeskjema... Og for meg - det beste... TF-FIN
H10_0169.jpg

icelandair1.jpg

TF-FIA
HO9_4304.jpg

TF-FIJ
HO9_7616.jpg

TF-FIO
fio141.jpg

TF-FIP
H11_0420.jpg

H11_0413.jpg

H11_0408.jpg

TF-FIZ
CPH_10_06_15175622.jpg

CPH_10_06_15175642.jpg

H

Så vidt jeg kan se av bilder av TF-FIR rundt omkring så hadde den blå buk i januar i år, men hvit buk fra og med april i år. Kan det være et nytt fargeskjema? Eller at det tar litt tid før de får lakkert resten?

Så vidt jeg kan se av bilder av TF-FIR rundt omkring så hadde den blå buk i januar i år, men hvit buk fra og med april i år. Kan det være et nytt fargeskjema? Eller at det tar litt tid før de får lakkert resten?

Det er det også jeg lurer på... Det ville vel vært naturlig å lakkert alt på en gang når først maskinen sto i "boksen"... Så jeg tviler på at en blå buk tilkommer i ettertid... Men hva vet nå jeg...?

H

Nå leier Icelandair ut enkelte av maskinene sine fra tid til annen, så det kan nok være litt
av grunnen for de noe ureglementerte lakkeringsjobbene.

Erik.

Back